La volan, Evo-ul cu cutie manuală e o maşină mult mai uşor de condus decât modelul precedent. Levierul este la fel de mic şi de precis ca la toate Evo-urile. Ne-am fi dorit şi un fel de Short Shift, dar este foarte bine şi aşa. Doar cinci trepte, deoarece Mitsubishi insistă că nu este nevoie de treapta a şasea pentru cutia manuală. Pedala de ambreiaj e normală.
Maşina poate fi folosită şi zi de zi, nu este extrem de solicitantă, dar nici plăcut nu-i să stai cu un Evo în trafic. La drum, deranjează un pic şuieratul transmisiei. Acesta devine evident la viteze mai mari, dar ajungi să te obişnuieşti cu el. De asemenea, ambreiajul pare subdimensionat şi e bine să încerci să îl patinezi cât mai puţin.
Primele lucruri care te impresionează la Evolution sunt acceleraţia şi reprizele în treaptă. Cuplul maxim al motorului, 366 Nm, este atins la 3.500 rpm. De la 3.000 şi până la 7.000 de ture în fiecare treaptă de viteză reprizele sunt impresionante. În plus, puterea este livrată ferm şi liniar. Aproape nu-ţi poţi da seama că mototrul este supralimentat prin intermediul unei turbine.
Prima sută de kilometri pe oră e atinsă după 5,4 secunde, iar viteza maximă este de 240 km/h. Un alt domeniu unde Evo domină este cel al virajelor. Datorită diferenţialelor şi sistemului S-AWC, maşina stă lipită de drum.
Sistemul contracarează subvirarea şi supravirarea pentru a face virarea cât mai eficientă cu putinţă. Este aproape imposibil să mai determini un Evolution să plece de spate.
Direcţia s-a dovedit a fi un pic prea uşoară după gustul nostru, dar per total feelingul transmis de direcţie în volan este pozitiv. Mai există două probleme, ambele de ordin practic. Prima: volumul rezervorului de carburant este de doar 55 de litri, autonomia devenind astfel o problemă.
Consumul mediu înregistrat de noi a fost de aproximativ 12 l/100 km, iar în regim sportiv, Evo-ul a afişat pe computerul de bord 18 l/100 km. A doua problemă o reprezintă porbagajul.
Pentru că nu au mai încăput în compartimentul motor, bateria şi rezervorul pentru lichid de parbriz au fost mutate aici, fapt ce penalizează spaţiul util, care este de doar 323 litri. Volumul nu e cu mult mai mic decât la o versiune normală a Lancerului sedan, dar portbagajul a pierdut mult din adâncime.