Lista de motorizări a lui Mitsubishi Lancer era alcătuită până de curând dintr-un propulsor pe benzină şi unul diesel. Cel pe benzină, de 1,5 litri, dezvolta 110 CP, iar dieselul de doi litri Di-D punea la lucru 140 CP. Prin urmare, Lancer avea nevoie de un propulsor pe benzină mai puternic.
Aici intră în scenă noul motor de 1,8 litri şi 143 CP. Odată cu el, pe Lancer îşi face debutul o cutie de viteze automată de tip CVT, care permite şi schimbarea manuală a treptelor. Botezată INVECS III, aceasta este o cutie cu variaţie continuă, dar are şi şase trepte presetate, ce pot fi selectate în modul manual prin intermediul levierului sau cu ajutorul celor două padele amplasate pe coloana volanului în stil Formula 1.
Modelul testat era dotat cu noul motor de 1,8 litri asociat cu cutia de viteze CVT INVECS III. La prima vedere, nimic nu părea schimbat. Cel puţin de afară. Modelul de test a venit în echiparea de top Instyle, fapt vizibil la exterior prin jantele de 18 inci şi prin detaliile sportive (praguri, grilă radiator cromată etc.).
Noutatea se află însă sub capotă. Cei 143 CP dezvoltaţi de motorul de 1,8 litri îşi fac simţită bine prezenţa, dar sunt anesteziaţi de cutia de viteze cu variaţie continuă, care sufocă orice tendinţă sportivă a maşinii, diferenţa de cifre dintre varianta automată şi cea cu cutie manuală fiind edificatoare.
Un Lancer 1,8 cu cutie de viteze manuală atinge o viteză de top de 204 km/h în timp ce, în asociere cu cutia CVT, ajunge doar la viteza maximă de 192 km/h. Acceleraţia de la zero la 100 km/h se face în 9,8 secunde în cazul cutie manuale şi în 11,2 secunde dacă se foloseşte cutia CVT. Există o diferenţă şi în ceea ce priveşte consumul de carburant, desigur în favoarea cutiei de viteze manuale.
În mod normal, o cutie automată este foarte comodă în oraş, deoarece schimbă treptele de viteză în locul tău. În cazul unei cutii CVT, nu există trepte de viteză. Există în schimb un singur raport ce variază continuu.