Când spui Ralliart te gândeşti o versiune destul de potentă, un mic EVO ce ar trebui să te vrăjească imediat pentru te pune în faţa volanului şi a te juca la el până la momentul chemării benzinăriei.
Şi cam aşa şi este. Nu avem un motor de 2.0 litri, cum există pe Lancer, dar nici nu vorbim de o caroserie de clasă compactă. Mitsubishi a decis să monteze kitul Ralliart chiar pe versiunea în 5 uşi, care, la prima vedere, din cauza caroseriei de tip monovolum, nu se pretează unui comportament sportiv.
Poziţia de condus înaltă sau centrul de greutate ridicat sunt parţial compensate de un set de scaune foarte confortabile şi în tonul sportiv dorit, dar şi de un pedalier cu acceleraţia şi frâna apropiate, pentru un condus alert fără probleme majore.
Sub capotă regăsim un motor de 1,5 litri, supraalimentat, de 150 CP şi cu un cuplu de 210 Nm, care trage, trage şi iar trage. Dar doar după 3000 rpm, atunci când turbina începe să contribuie semnificativ la obţinerea unei puteri îndestulătoare.
De altfel, motoraşul te îmbie să-l ţii la ture înalte, graţie atât performanţelor dinamice, cât şi celor acustice, eşapamentul şi turbina contribuind şi ele la acest aspect.
Direcţia destul de precisă oferă un feedback bun, însă cu preţul unei acţionări destul de vânjoase. De altfel, cred că aş putea compara tăria direcţiei cu aceea a unui kart, maşina fiind făcută, din acest punct de vedere, mai mult pentru a fi folosită doar atunci când doreşti puţină distracţie. În utilizare cotidiană rişti să te trezeşti, după câteva reprize, cu braţe mult mai mari.
Suspensia tare şi roţile late de 205 mm asigură o ţinută de drum ce încearcă din răsputeri să se ridice la nivelul motorului, fiind penalizată de caroseria înaltă şi de roţile cu un diametru un pic cam mic. Iar, pe frânare, sistemul ABS îţi dă câteva emoţii în păstrarea traiectoriei dorite. Cu toate acestea, plăcerea pilotajului este la cote înalte.
Oare preţul este tot pe acolo?