Preţul pentru Mitsubishi ASX începe la 16.662 şi poate
ajunge până la 29.166 euro (TVA inclus). În caz că
includem şi programul REMAT preţurile încep la 14.062 şi ajung la
26.566 euro. Preţurile cele mai mici sunt pentru versiunea cu motor
pe benzină de 1,6 litri ce dezvoltă 117 CP şi are tracţiune doar pe
puntea faţă. Cel mai accesibil ASX cu motor diesel costă 19,952
euro (TVA) inclus dar are doar tracţiune faţă.
Ce
să vă povestesc despre noul model Mitsubishi? Colegul Tudor Bratu
v-a spus absolut tot despre acest model după ce l-a condus la
lansarea internaţională din Germania. Test pe care l-aţi putut citi
în numărul 72 al revistei ProMotor. O să va spun părerea mea despre
noul Crossover venit din Japonia.
Primul meu contact cu ASX a fost la Salonul Auto de la
Geneva din martie. Mi s-a părut un automobil urât şi inutil. Un fel
de Outlander mai mic. Vai cât am putut să ma înşel.
În primul rând, ASX aduce o premieră tehnică extrem de
importantă pentru Mitsubishi.
ASX este un mini SUV de oraş. Are dimensiunile
exterioare ale unui automobil din clasa compactă dar poziţia de
condus este înaltă, specifică unui SUV. ASX-ul se manevrează extrem
de uşor în oraş şi datorită direcţiei foarte uşoare. La drum lung,
acest lucru devine un dezavantaj şi aş fi preferat o direcţie ceva
mai precisă şi un feeling mai greu în volan.
Dar
cel mai mare atu este noul motor diesel. Extrem de
silenţios şi foarte potent datorită cifrei de cuplu, noul propulsor
de 150 CP se dovedeşte a fi perfect pentru caracterul lui ASX.
Tehnic, noul ASX împarte 70% dintre componente cu Outlander, dar
Mitsubishi ne asigură ca acestea sunt toate elemente care nu se
află la vederea publicului. Faptul că maşina este de fapt un
Outlander ceva mai mic a ajutat la obţinerea unui timp-record de
proiectare a modelului. În septembrie 2007, a fost prezentat primul
concept al modelului, CX, design-ul final a fost aprobat în vara
lui 2008, iar maşina a fost lansată pe piaţă în februarie 2010.