Motor
O abundenţă de cai-putere şi înalte tehnologii, aşa se caracterizează motorul V8 supraalimentat, de 5,5 litri. Deşi pare identic celui de la SL55 şi E55 AMG, propulsorul a fost preparat special de tunerul oficial al Mercedes, AMG şi de experţii McLaren pentru a dezvolta 626 de cai-putere. SLR ţîşneşte de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 3,8 secunde. Timpii de la 0 la 200 şi de la 0 la 300 de kilometri la oră sint de 10,6 secunde, respectiv 28,8 secunde. Cifrele sugerează un consum uriaş.
McLaren SLR nu este însă maşina care să te ducă doar de la o pompă de benzină la alta. Dimpotrivă, consumul mediu, de numai 14 litri la suta de kilometri, este rezonabil, fiind mult mai mic decît al multor Dacii de pe şoselele noastre. Rezervorul de combustibil, cu volum de 100 de litri, îi oferă unui şofer de SLR McLaren liniştea unui drum foarte lung, fără grija alimentării. Folosind o practică uzitată de AMG, motoarele sînt fabricate manual. Pentru o calitate excelentă, fiecare motor intră în responsabilitatea unui singur inginer.
Acesta trebuie să supervizeze producţia propulsorului de la început şi pînă la instalarea sa pe maşină, iar numele îi este inscripţionat pe o plăcuţă lipită de motor. Cu sistemul Speedshift, şoferul alege, prin rotirea unui buton amplasat pe bord, transmisia manuală sau automată. Există trei nivele de programare: Confort, unde sistemul automat alege treptele, Manual, în care şoferul schimbă rapoartele folosind clapele amplasate pe volan şi Sport, program adresat celor care vor schimbarea ultrarapidă a treptelor de viteză şi recomandat momentelor în care maşina este folosită pe circuit.
La interior
SLR McLaren este o adunătură de contradicţii. Pe de o parte, am avut de-a face cu o supermaşină de nivelul unui Ferrari Enzo sau al unui Porsche Carrera GT. Tehnologic, SLR este la fel de dezvoltat atît în design, cît şi ca realizare. Pe de altă parte, ai de a face cu un adevărat Mercedes, maşină elegantă şi aservită prin confort ocupanţilor.
Nu lipsesc sistemul audio Bose cu CD Changer şi şapte boxe sau sisteme precum controlul stabilităţii ori asistenţa la frînare. Instalat în scaunul de sofer, înţelegi cine şi de ce s-a ocupat la realizarea maşinii. Dacă McLaren a muncit la caroserie şi suspensii, iar AMG la motor, interiorul este dovada lucrului făcut de Mercedes. Combinaţia de piele şi aluminiu şi dotările demne de o limuzină sînt edificatoare.
Scaunele, realizate dintr-o singură bucată, ca şi cele din tramvai, sînt perfecte pentru adepţii şofatului sportiv. Chiar dacă se reglează doar pe înălţime şi în profunzime, te "îmbracă" perfect, într-o îmbrăţişare ce te ajută mai ales la curbele strînse, luate cu viteze mari. Interiorul elegant, acoperit cu piele roşie, este dominat de uriaşa siglă SLR de pe capacul sistemului audio. Despre acesta nu putem să vă spunem mai nimic, pentru că am preferat să ascultăm în cabină vîjîitul furios al motorului, extrem de violent şi de puternic, venit parcă din fundul iadului.