Din păcate producătorul nu dă date legate de consumul în mediu urban, deci nu avem la ce să raportăm consumul nostru de 7,3 litri /100 de kilometrii efectuaţi în mediul urban. Însă cu siguranţă este valoare mai mult decât satisfăcătoare atunci când te gândeşti că ai o maşină de 2,4 tone. Dacă presupunem că maşina echipată doar cu motorul diesel, consum într-un oraş precum Bucureştiul nu ar avea cum să fie mai mic de 10 litri/100 km. Deci, avantajul motorului electric este demonstrat.
Este foarte clar, cel puţin pentru noi, că aportul micului motor electric este uriaş în ceea ce priveşte autonomia maşinii sau, cu alte cuvinte, consumul de carburant. Dar să vedem mai exact unde motorul electric are cea mai mare importanţă în reducerea consumului. Toată lumea ştie sau cel puţin a auzit cum funcţionează un sistem Start/Stop indiferent că vorbim despre o maşină manuală sau o maşină automată. Atunci când oprim maşina la culoarea roşie a semaforului, sistemul Start/Stop intervine şi opreşte motorul. Asta face şi E300 Hybrid, însă, ceea ce se întâmplă mai departe este adevăratul avantaj al acestei maşini.
În momentul în care se rulează încet la semafor din cauza aglomeraţiei, şi trec două trei maşini de intersecţie iar restul mai stau de odată la semafor, sistemele normale Start/Stop pornesc motorul şi îl opresc din nou atunci când maşina este în repaus. Ei bine, Mercedes E300 Hybrid nu mai face acest lucru. Rularea lentă de la semafor se face electric, fără ca motorul termic să pornească, bineînţeles cu condiţia ca bateriile să fie încărcate. Acesta este momentul în care maşina înregistrează cel mai mic consum de carburant posibil, adica 0(zero) litri/100km, iar cifrele de consum îşi găsesc explicaţia în acest lucru.
Dar, mai avem o diferenţă majoră, care ţine de confort. Atunci când o maşină este echipată cu sistem Start/Stop toate funcţiile electrice ale maşini sunt oprite sau reduse în intensitate, fiind păstrate doar cele mai importante funcţiuni precum iluminatul. E300 Hybrid păstrează toate funcţiile electrice exact la intensitatea la care erau în momentul în care motorul s-a oprit.
Tehnologia de ultimă oră dar şi lux-ul de la bord, evident că au un preţ pe măsură. În echipare standard preţul acestei maşini este de 43.525 euro, iar versiunea pe care noi am testat-o avea un preţ de 71.951 euro. Dar pentru aceşti bani maşina este echipată cu absolut tot ce ai nevoie, mai lipseşte doar valetul.