Chiar dacă luxul, element asociat cu marca Mercedes, nu este sesizabil la un prim contact vizual cu interiorul maşinii, acesta începe să „apară” după primii metri rulaţi. Calitatea superioară a materialelor şi confortul scaunelor (cel puţin al şoferului) fac plăcute minutele foarte lungi din traficul urban.
Chiar dacă dimensiunile exterioare sunt relativ mici, inginerii au reuşit foarte bine să redea senzaţia de spaţiu datorită ampatamentului destul de generos (2,56 metri), aducînd astfel un plus de confort pasagerilor. Nivelele superioare de echipare beneficiază de inserţii de aluminiu pe bord, iar din lista de dotări opţionale se poate alege sistemul de conectare a telefonului prin Bluetooth, foarte uşor de utilizat, chiar şi fără instrucţiuni de utilizare.
Din lista de dotări standard a maşinii testate putem să enumerăm: senzor de presiune, combinaţie de piele artificială şi tapiţerie neagră, volan îmbrăcat în piele sau aer condiţionat manual.
Poziţia la volan este înaltă, chiar dacă scaunul este lăsat jos, ceea ce conferă o vizibilitate bună asupra drumului. Am rămas surprinşi de cât de mult se poate ridica scaunul. Dacă în poziţia cea mai de jos jos mai erau destule „palme” de la cap la plafon, în poziţia superioară distanţa dintre cap şi plafon aproape că este inexistentă, cel puţin pentru o persoană de 1,75 metri.
Acest aspect arată clar că Mercedes Clasa A vizează într-o mare măsură doamnele şi domnişoarele, oferindu-le şi celor mai mici de statură confortul şi vizibilitate optimă fără a fi nevoite să poarte după dânsele celebra pernă de înălţare. Pentru a primi o notă maximă în ceea ce priveşte vizibilitatea, maşina este echipată cu oglinzi exterioare de dimensiuni generoase, acoperind aproape toate unghiurile moarte.
Spre bucuria celor pasionate de sportul extrem denumit shopping, Mercedes Clasa A pune la dispoziţie un portbagaj mai mult decât generos, volumul total al acestuia fiind de 435 litri cu bancheta ridicată sau 1.995 de litri cu bancheta rabatată (la cotele unui break mediu!).
Una dintre maşinile din teste era echipată cu sistemul de asistenţă la parcare, făcând mult mai uşoară viaţa la volan atunci când vine vorba de parcări laterale. O serie de senzori amplasaţi atât în faţa, cât şi în spatele maşinii “citesc” distanţa dintre cele două vehicule între care se doreşte parcarea laterală, iar şoferului nu-i mai ramâne decât să atingă gentil pedalele de frână şi acceleraţie. Mişcarea volanului se face în mod automat, reuşita parcării laterale fiind asigurată.
Mercedes Clasa A se marchetează ca o maşină destinată cu preponderenţă sexului frumos şi traficului uban, dar asta nu înseamnă că nu se descurcă foarte bine la drum lung, dar mai ales cu un bărbat la volan.