Mercedes-Benz SL 500 – Test in RO
asta pentru că foarte puţini îşi permit să dea peste 150.000 de
euro pe o maşină. Din fericire pentru noi, în România, această
categorie de clienţi preferă totuşi să cheltuiască o astfel de sumă
pe o limuzină sau pe un SUV supersport. În anul de criză 2009, doar
patru SL-uri au fost comercializate în ţara tuturor
posibilităţilor.
Aceeaşi ţară în care, în acelaşi an, Mercedes-Benz a vândut 60 de
S-Klasse, model comparabil ca preţ cu SL. Slavă Domnului că
drumurile nu ne sunt pline de SL-uri. E mai bine aşa.Cel mai faimos
roadster Mercedes-Benz este fantastic. Motorul V8 aspirat de 5,5
litri ce echipează SL 500 produce 388 CP şi poate propulsa maşina
de la 0 la 100 km/h în doar 5,4 secunde.
Un SL 63 AMG este mai rapid cu aproape o secundă la acest capitol,
dar preţul este foarte piperat. Pe un 63 AMG plăteşti cu aproape
50.000 de euro mai mult decât pe un 500. Şi, sincer, nu este nevoie
să faci asta decât dacă vrei neapărat să cheltuieşti aproape
200.000 de euro pe un SL.
Pentru că am menţionat din nou cifre, trebuie să precizez totuşi
faptul că preţul de pornire pentru un SL 500 este de 111.622 de
euro cu TVA inclus, dar la această sumă trebuie să începi să adaugi
costul opţionalelor, cu valori foarte piperate la SL. Un 500
echipat foarte luxos va trece de 150.000 de euro.
Practic, poţi trăi liniştit şi cu un SL 350 de 316 CP, pe care îl
poţi configura liniştit cu opţionalele strict necesare şi astfel îl
urci de la 88.060 euro la puţin peste 100.000. Cred că SL 300 de
doar 231 CP, mai ieftin decât 350 cu 8.000 de euro, este maşina
perfectă pentru cei mai plictisitori dintre clienţii de SL.
Şi, urmând logica acestei afirmaţii, sincer, nu ai cum să nu
cumperi un 500. Maşina este fenomenală. Lăsând la o parte senzaţia
unică a poziţiei de la volan (mult înapoi, aproape de roţile din
spate), capota foarte lungă a motorului şi sunetul inconfundabil de
V8, un SL arată de parcă s-ar putea întrece cu orice altă maşină de
talia ei de pe şosea.
Rafinamentul unui motor V8 pe benzină, aspirat, nu poate fi
comparat cu nimic. Dacă urci într-un 63 AMG, vei vrea să smulgi
panoul cu siguranţele care menţin „în viaţă” limitarea electronică
a vitezei maxime, să montezi slick-uri şi să umpli de fum orice
intersecţie cu derapajele tale de după plecarea de la semafor. SL
500 nu este aşa.
Poate face toate aceste lucruri, dar poate fi condus şi foarte
încet şi confortabil. Suspensiile cu amortizoare controlate
electronic fac maşina extrem de plăcută pe modul Confort şi la un
moment dat te simţi la fel de liniştit ca într-un S-Klasse.
Nu uita însă că lumea care se uită la tine face poze cu telefonul
sau pur şi simplu rămâne cu gura căscată când treci uşor cu SL-ul
pe lângă ea. Face acest lucru de când a apărut pe străzi prima
generaţie, în 1954. Unele maşini nu se vor schimba niciodată. SL
este cea mai frumoasă dintre ele.