Mercedes-Benz S420 CDI – test in RO
Maşina din aceste imagini a reuşit să mă afecteze destul de mult, iar la nici 10 secunde după ce m-am dat jos din ea, am început să-i sun pe toţi cunoscuţii şi să-i întreb dacă m-au văzut prin trafic la volanul singurului S420 CDI din ţară. Glumeam, evident, însă nici măcar acum n-am reuşit să înţeleg de ce, în primele 3 luni ale lui 2009, nici un client Mercedes-Benz nu a ieşit pe porţile importatorului la volanul unui S-Klasse echipat cu motorul V8 turbodiesel.
Se pare că românul preferă S320 CDI şi S500. Hmh. Un V6 diesel de 235 cai-putere şi un V8 aspirat de 388. Da, OK, însă 420 CDI este într-o cu totul altă ligă, credeţi-mă! Cei 320 de cai-putere ai săi sunt mai puţin relevanţi decât cei 730 Nm disponibili încă de la 2.000 rpm. În materie de cuplu maxim, este cea mai viguroasă limuzină pe care am condus-o vreodată. Atenţie, nu cea mai rapidă, dar pur şi simplu… te lasă fără cuvinte. Adică 730 Nm?!
Nu simţi nimic. Eşti protejat de tot ce înseamnă interferenţe la nivel de sol, fie ele fonice, naturale sau fizice – gen denivelări, gropi, piatră cubică etc. Tot ce simţi este forţa cu care eşti împins în scaun atunci când accelerezi de la 40-50 km/h în sus. Şi aici vorbim despre versiunea Long a S-ului, cea de 5,2 metri lungime şi 2,15 tone – dintre care câteva zeci de kg în plus le reprezintă dotările opţionale de la bordul modelului condus de mine. Nici nu vreau să încep să vorbesc despre nivelul de confort, care eclipsează, să zicem, apartamentul tău, cu pat cu tot şi cu prietena ta aşteptându-te dezbrăcată la duş. Da. Este chiar aşa cum spun.
O mică gafă pe care o fac diverşi posesori de S-Klasse este aceea că îşi lasă maşinile în dotare cu jante de 17 sau 18”, ceea ce este cu adevărat tragic dacă te numeri printre iubitorii auto care ştiu să aprecieze proporţiile corecte între jante şi dimensiunile automobilului. Este un fel de regulă nescrisă. Acest S420 era echipat cu nişte jante de 19” care depăşesc 2.000 euro, însă, în ciuda faptului că îşi merită banii, chiar şi aşa ar fi mers unele mai mari.
Eu sunt un admirator al maşinilor mari, iar S-ul mi s-a părut a fi o limuzină extrem de uşor de condus, în ciuda celor peste cinci metri lungime. Bine… asta vine de la o persoană care consideră că Hummer H3 este un SUV care poate să gonească pe străduţele din spatele blocurilor fără nici cea mai mică problemă.
În concluzie, experienţa alături de S420 CDI a fost una încântătoare şi m-a lăsat cu sufletul la gură în aşteptarea noului Audi A8. Acestea două, alături de noul BMW Seria 7, formează pentru mine un fel de triunghi nemţesc al luxului. Abia aştept să explorez mai departe subiectul. Iubesc limuzinele.