Pe piaţa limuzinelor de lux nu există foarte multe modele, aşa cum se întâmplă în segmentele mic şi compact, spre exemplu. Explicaţia este una simplă – nu toţi se pricep să proiecteze o limuzină elegantă, echipată cu cele mai noi tehnologii şi capabilă să păstreze totodată un aer clasic.
Mercedes-Benz S-Klasse este fără nici o îndoială emblema segmentului de lux, cu toate că nu e nici cea mai scumpă, nici cea mai exclusivistă maşină, deoarece imaginea pe care o oferă este fără îndoială una dintre cele mai rafinate.
Pentru a ne face o idee mai clară despre S-Klasse facelift şi despre noua versiune hibridă a acestuia, Mercedes-Benz ne-a invitat la Stuttgart, la un test. Sentimentul pe care ţi-l dă posibilitatea de a vedea în acelaşi loc şi în acelaşi timp 50 de limuzine S-Klasse poate fi greu descris în cuvinte fără a apela la un exces de metafore. La exterior faceliftul e „vizibil” în special prin adoptarea tehnologiei LED atât în faţă, cât şi la nivelul stopurilor spate.
După scurta prezentare a traseului de test, ne-am urcat la bordul unui S400 Hybrid. Alb-diamant la exterior, iar înăuntru tapiţerie din piele bej prezentă atât pe scaune, cât şi pe planşa de bord şi, desigur, piele întoarsă pe plafon. Totul impune respect. Totul este finisat perfect, cu cea mai mare atenţie acordată detaliilor.
Cuplăm iPod-ul la sistemul audio Harman Kardon (conectorii sunt amplasaţi în torpedou pentru absolut toate echipamentele posibile), Ceaikovski începe să se audă în incintele acustice, selectăm „D” şi pornim.
De cum accelerăm, porneşte motorul termic. Semnalul îl dă turometrul, deoarece întreg agregatul de sub capotă este extrem de silenţios. Chiar şi la viteze ridicate, se aude doar zgomotul vântului.
Cu toate că te afli la volanul unei limuzine de 299 CP, maşina nu te „îndeamnă” absolut deloc să o conduci sportiv, ba parcă îţi spune să mergi mai încet, pentru ca toată lumea să te poate vedea aşa cum se cuvine.
Faptul că motorul este foarte bine antifonat are şi un mic dezavantaj: atunci când accelerezi, devii conştient de viteza pe care o ai numai dacă urmăreşti cu atenţie acul vitezometrului. În habitaclu, singurul element vizibil hi-tech îl reprezintă displayul dual-view amplasat în partea centrală a consolei de bord.
Astfel, cel de la volan poate urmări atent harta sistemului de navigaţie, care afişează instrucţiunile inclusiv în cadrul indicatoarelor de bord, în timp ce pasagerul din dreapta se poate uita la ştiri sau la un film. În plus, pasagerii din spate dispun de o telecomandă care poate controla atât sistemul Command de pe tetierele scaunelor faţă, cât şi pe cel central de la şofer.
Atunci când parcurgem un drum virajat de munte, fără să vrem ne gândim la noul BMW Seria 7 şi îl comparăm cu S-Klasse. Calitatea materialelor este net superioară în limuzina Mercedes-Benz. La fel şi designul exterior, care este prin excelenţă unul clasic-elegant.