Mercedes-Benz Clasa T este o nouă confirmare a revenirii unui segment neglijat de ceva vreme, cel al monovolumelor.
A vorbi despre această categorie este puțin mai dificil, deoarece filozofia SUV-urilor a cucerit iremediabil piața. În orice caz, noul model german oferă o alternativă în gamă pentru cei care doresc sigla Mercedes pe un model cu tentă de vehicul comercial. Este clar că prețul se schimbă, dar și dotările se schimbă, pentru că Clasa T oferă aproape tot ceea ce ne-a obișnuit Mercedes în materie de comenzi și finisaje. Aproape tot.
Habitaclul este neobișnuit prin faptul că îmbină elemente premium tipice lumii Mercedes-Benz cu forme care amintesc parțial de Renault. La o a doua privire, însă, observăm angajamentul germanilor de a schimba bordul dar și materialele. Formele sunt diferite, unele dintre dimensiunile generale se schimbă, iar volanul Mercedes înnobilează interiorul. Nivelul de echipare superior vine cu o notă de culoare a ornamentelor care încadrează zona consolei centrale și a ușilor.
Sistemul de infotainment MBUX de la Mercedes este unul dintre cele mai bune și mai fluide, chiar și în această versiune de pe Clasa T care cu siguranță nu este cea mai actuală din punct de vedere al afișajului.
La Clasa T interfața intuitivă de navigare este afișată prin intermediul unui ecran tactil de 7 inchi și este flancat de un alt ecran color de 5,5 inchi, amplasat printre indicatoarele analogice. Nu este în întregime digital, dar chiar și pe un ecran vertical de mici dimensiuni, are exact aceleași funcții ca și cele de pe gama sedan sau SUV, inclusiv reproducerea navigației.
Restul este destul de clasic: spațiu și practicabilitate pentru toate bagajele și dotări ce nu se lasă așteptate în lumea auto: frânarea automată de urgență, monitorizarea unghiului mort și un sistem de direcție activă care ne readuce pe bandă. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră și centrarea mașinii pe banda de rulare sunt disponibile doar pentru versiunile cu transmisie automată.
Patru motoare sunt disponibile pentru Clasa T. În cadrul testului nostru am condus versiunea 180d. Asta înseamnă un motor pe motorină de 1,5 litri ce produce 85 kW – 116 CP și 270 Nm cuplu motor. Motorul lucrează în combinație cu o cutie de viteze automată cu 7 trepte și tracțiune față.
La volan, manevrabilitatea este aproape aceeași pe care am văzut-o la modelele SUV, să zicem. Se conduce ca o mașină normală, fiind optimizată pentru caracterul practic și cu siguranță nu pentru un condus dinamic sau chiar sportiv.
Direcția este destul de precisă și ușoară, ceea ce o face bună pentru drumurile lungi. Pe de altă parte, atunci când se transportă obiecte grele sau mai mulți pasageri, nu se recomandă forțarea mașinii pe curbe. Clasa T este destul de silențioasă la interior dacă nu se depășește 120 km/h. La acest capitol izolarea fonică pierde câteva puncte în comparație cu clasicii producătorului german.
Ruliul este minim în curbe. Suspensia are o rigiditate crescută care o face mai ușor de condus în regim mixt. Configurația suspensiei este diferită de cea a versiunii franceze. În cazul Clasei T nu este vorba de un rebranding, ci de un proiect care s-a născut împreună și apoi a fost dezvoltat în paralel, în acest caz fiind aplicată o nouă rețetă pentru amortizoare.
În ceea ce privește motoarele, alegerea depinde de nevoi, dar, pentru situațiile când este complet încărcată, cel mai bine este să optați pentru dieselul mai puternic. Consumă puțin și este bun pentru majoritatea situațiilor. În timpul testului nostru am avut un consum mixt în jurul cifrei de 7.0 litri la suta de kilometri. Transmisia automată reduce stresul condusului în oraș dar și în acele situații de la drum lung când trebuie să retrogradezi într-o treaptă inferioară.
Există multe aspecte practice ale unei mașini precum Clasa T. Pot fi montate trei scaune pentru copii în spate datorită celor trei suporturi isofix. Partea din spate are un prag de încărcare foarte jos și o gură pătrată și largă care exploatează spațiul până la plafon. Acesta poate adăposti o bicicletă fără a-i scoate roțile și prin rabatarea doar a unei părți din bancheta din spate.
Accesul pe bancheta din spate se face prin uși glisante. Este perfect pentru pasageri sau pentru instalarea cu ușurință a scaunelor pentru copii. Echipamentul este completat de mai multe compartimente, de mesele din spate (care se îndoaie puțin, dar sunt foarte largi și confortabile) și de suprafețele mari de sticlă care favorizează vizibilitatea în toate situațiile.
În condițiile în care vehiculele convenționale pentru transportul de persoane sunt supuse unei morți lente din cauza SUV-urilor, monovolumele sunt cele care vor umple golul pentru cumpărătorii familiști care au nevoie de spațiu mai mult decât orice altceva. Există o mulțime de opțiuni pe piață în prezent, dar dacă doriți ceva mai pretențios, atunci noul Mercedes-Benz Clasa T ar putea fi mașina pe care să o alegeți.
Prețul unui Mercedes-Benz Clasa T pornește de la 25.847 de euro (fără TVA).