CL înseamnă Confort Leicht și este practic un Grand Tourer full-size de lux. Din punctul de vedere al semnificației sale de “stradă” însă, CL înseamnă la fel de bine “Super Merc’ cu o etichetă de peste 100.000 de euro”. Simplu ca bună ziua.
Ce încerc eu să spun este că atunci când te afli la volanul unui CL, fie el 500, 600, 63 sau 65 AMG, nu-i poți transmite publicului decât un singur mesaj: conduci ceva special, elegant și extrem de puternic. Conduci unul dintre cele mai reprezentative modele Mercedes-Benz și, pe lângă asta, posezi ceva ce nu-și poate permite multă lume.
Ce-i drept, l-am avut în fața scării doar câteva zile… însă ce zile! Privirile primite la semafor, de la persoane invidioase sau de la fete curioase să afle cine se afla în spatele volanului, m-au ajutat să înțeleg mai bine ce înseamnă acest automobil.
În primul rând, nivelul său de confort se află foarte sus – nu atât de sus încât să mă surprindă sută la sută (eu știind deja că această mașină este practic un S-Klasse cu un ampatament foarte puțin redus), dar sus de tot. În realitate, rivalii de la BMW sau Audi nu au nici un model în acest segment, deoarece nici A5 și nici Seria 6 nu pot egala CL-ul în materie de spațiu și confort.
Planșa de bord a fost preluată de la S-Klasse până la ultimul detaliu. La fel și materialele. Însă, cu toate că nu am prea avut ce reproșa mașinii, aspectul total al cabinei mi s-a părut puțin cam demodat pentru anul 2008 la o mașină de 113.645 euro.
Da, atâta costă un CL500 de bază și sunt momente în care te poți întreba de ce? Adică unde se duce suma asta? În primul rând, ai motorul V8 de 5,4 litri și 388 de cai-putere, care realmente trage de rupe. Știu că nu-i o exprimare tocmai profesională (din partea mea), însă atunci când atingi 100 km/h în puțin peste 5 secunde și conștientizezi că te afli la volanul unui automobil de două tone, aprecierile exacte sunt greu de găsit, fiind înlocuite de tot felul de expresii faciale (fără glume, vă rog), care de care mai stupide.
După ce am terminat de exploatat cei 530 Nm ai motorului, am început să conduc CL-ul cu ceva mai multă demnitate. Adică așa cum ar trebui condus un Mercedes-Benz. Abia atunci am realizat cât de elegantă poate fi această mașină. Toate dotările posibile stau ascunse undeva în adâncul ei, împreună cu niște sisteme electronice care se luptă pentru a ține CL-ul pe traiectorie atunci când șoferul visează că este frate cu Lewis Hamilton.
Toate acestea fac parte din farmecul unui Benz mare. Caii-putere, electronica, dotările… îți stau la dispoziție oricând – dar poți la fel de bine să uiți de ele și să-ți vezi de drum încet și liniștit. Iar eu încă mă gândesc la faptul că am condus doar cel mai “cuminte” dintre CL-uri…