Doar
despre motor pentru că merită toată atenţia. Pe capacul
portbagajului scrie 200 CGI. Insignifiat pentru
unii. Este vorba de un propulsor de 1.796 cmc cu injecţie
directă şi supraalimentat. Chiar dacă este ajutat de
tehnologie la prima vedere un propulsor de 1,8 litri sub capota
unei berline premium de 1.505 kg oferă premisele
unei evoluţii paşnice.
Micuţul Hercule de sub capotă dezvoltă 184 CP la 5.250
rpm şi un cuplu motor de 270 Nm disponibil între 1.800 şi 4.600
rpm. Putere, dar farmecul acestui propulsor vine de la
cuplul motor disponibil pe o plajă atât de largă. Puterea este
livrată linear dar ferm, existât deseori posibilitatea în cazul
unor plecări de la semafor ceva mai alerte să trezeşti la viaţă
ESP-ul.
Plăcut este că puterea este livrată uniform pe întreaga plajă,
fără momente de erupţie. Un alt plus este acela că motoraşul
urcă până la 6.500 rpm, iar până acolo livrarea
puterii este constantă.
Un
C Class 2010, am putea crede că este vorba de un facelift. Pe
undeva chiar este, dar fiind atât de discret poate fi trecut cu
vederea extrem de uşor. Pe undeva este un facelift care se
activează în funcţie de nivelul de echipare. În cazul nivelului de
bază vei remarca un aer mai rafinat al caroseriei dar oarecum
dificil vei identifica sursele acestei cauze.
O redesenarea a spoilerului faţă, acum cu linii
ceva mai drepte, o reducere a spaţiilor dintre panourile
caroseriei, o mică restilizare a mânerelor de la
portiere… mici detalii. Dar în ansamblu contribuie la o imagine
mai atrăgătoare. În cazul trecerii la nivelul de echipare Elegance,
primul lucru remarcat vor fi luminile de zi tip
LED amplasate în locul proiectoarelor de ceaţă.
Şi
la cam atât pot spune că se rezumă tratamentul estetic exterior
pentru
2010 la C Class. La interior nu am remarcat nici o evoluţie din
punct de vedere al designului, doar un upgrade la capitolul
materiale. Acum nu am mai descoperit materiale străine de
segmentul premium. Impresionează robusteţea asamblării
interiorului, o robusteţe în sensul bun, nici un zgomot suspect la
interior chiar şi în cazul rulării pe suprafeţe puternic afectate
de implicarea drumarilor.
Totuşi sunt mici detalii care irită. Şezutul scaunelor
faţă este mic, atât cât să te facă să observi acest lucru
imediat, iar la drum lung acest lucru se resimte. Apoi nu am
apreciat diametrul volanului, prea mare, uşor
dizgraţios din punctul meu de vedere ţinând cont de faptul că sunt
într-o berlină
premium unde trebuie să primeze confortul şi ambiaţa
interioară.
În rest ergonomie, conectivitate – vis-a-vis de acest detaliu am
apreciat tastatura din dreapta consolei centrale de unde poţi forma
un număr de telefon. Un detaliu practic, nu mai trebuie să caut un
număr în agendă cînd sunt la volan pentru a apela, îl pot forma
direct dacă îl ştiu. Extrem de intuitiv cruise control-ul şi uşor
de folosit, atât doar că poziţionarea comenzii poate fi confundată
cu cea a semnalizării în primă fază.