Mercedes-Benz Bluetec – test in RO
Spun asta pentru că maşinile “eco” mi se par extrem de plictisitoare şi enervante. Îmi pasă de mediu şi ştiu că nu vom reuşi să găsim petrol pe alte planete, dar tot mă scot din minţi soluţiile “eco” actuale. Este foarte logic, trendy, cool, ba chiar OK să te preocupe “eco”, dar puterea şi cuplul motoarelor noastre par să se ducă pe apa Sâmbetei dacă nu găseşte cineva mai repede o soluţie electrică miraculoasă.
Din fericire pentru noi, se construiesc în acest moment în lume maşini eco care, deşi se comportă mai puţin eco, sunt simţitor mai puţin poluante.Mercedes-Benz fabrică şi vinde în Europa E300 Bluetec sau acel E-Klasse despre care se vor interesa toţi fanii mărcii care nu citesc reviste şi care văd un E nou cu nişte cifre necunoscute la indicativ.
Bazat pe E320 CDI şi vândut în paralel cu acesta, la un preţ mai mare cu doar 750 de euro, E300 Bluetec este un 320 cu ceva mai puţini cai-putere – 211 faţă de 224 –, cu acelaşi cuplu încântător de mare (540 Nm) şi cu un consum mai mic. Modificările aduse motorului la nivel de electronică şi la tot ce înseamnă injecţie îi permit lui E300 Bluetec să consume sub 10 litri la suta de kilometri parcurşi legal în afara oraşului.
Nu este prima oară când o spun, pentru că n-a fost prima oară când am petrecut clipe preţioase cu E-Klasse. Maşina asta este genială. Extrem de confortabilă, îţi transmite un aer de “Je m’en fiche” faţă de absolut orice ce se întâmplă în jurul ei.
Trafic, oameni urâţi şi proşti, poliţişti isterici, taximetrişti idioţi, şoferi cu frustrări din copilărie – la dracu’ cu ei, eu mă aflu într-un E-Klasse diesel care consumă puţin, se conduce extrem de uşor, poluează mai puţin decât toate celelalte motoare pe motorină din segment şi are o siglă care străluceşte în soare precum ochii tăi atunci când trebuie să-i spui cuiva numele mărcii maşinii pe care o conduci.