Sub capotă putem găsi acum şi motorul turbodiesel de doi litri şi 140 CP. Nu este un motor nou, el fiind preluat de la vechea generaţie a modelului Mazda6. A fost îmbunătăţit, consumă mai puţin, poluează şi mai puţin datorită unui filtru de particule, dar este şi ceva mai lent faţă de ce ne aducem noi aminte.
Pe vechea generaţie, acest motor era o mică bombă de adrenalină. Acum, situaţia s-a schimbat. Maşina este mai mare şi, implicit, mai grea. Motorizarea diesel adaugă un plus de greutate destul de semnificativ. Mai precis, maşina cîntăreşte acum un pic peste 1.500 kg. Destul de mult pentru doar 140 CP. Dar lucrurile nu vor rămîne aşa multă vreme, căci Mazda va introduce şi un motor diesel de 2,2 litri, ce va dezvolta 175 CP. Este posibil ca acesta să fie derivat în mai multe variante de putere.
Pînă atunci, va trebui să ne mulţumim cu cei 140 CP oferiţi de actualul propulsor diesel. Cuplul maxim de 330 Nm dezvoltaţi la 2.000 rpm este suficient pentru reprize rapide în treaptă. Deşi îşi pierde suflul la peste 4.000 rpm, Mazda6 diesel rămâne un devorator de şosele. Principalul său avantaj este consumul redus. În timpul testului nostru, computerul de bord nu s-a clintit mai sus de 7,5 litri/100 km, în condiţiile unui traseu mixt, ce a inclus serpentine, autostrada şi două zile în Bucureşti.
În plus, în ciuda greutăţii, maşina a rămas la fel de neutră cum o ştiam. Suspensia este destul de fermă, fapt ce permite o ţinută de drum sportivă, iar comportamentul pe viraje este mai mult decât impresionant.
În ciuda faptului că puterea este livrată de puntea faţă, subvirarea nu îşi face apariţia decît atunci cînd întrecem limitele bunului-simţ. Direcţia este destul de fermă şi extrem de precisă. Un minus îl reprezintă raza de bracaj, destul de mare. Modelul testat de noi făcea parte din echiparea TE Plus. Asta înseamnă jante de 17 inci, care sînt suficient de mari după părerea noastră. De la nivelul superior de dotări, anvelopele se montează pe jante de 18 inci, iar acest lucru influenţează ţinuta de drum.
Impresionează şi spaţiul interior. Atît în faţă, cît şi în spate, orice pasager poate călători confortabil. În versiunea de caroserie Sport (cinci uşi), portbagajul este imens, măsurînd 519 litri şi avînd o deschidere amplă. Portierele se închid cu un sunet plin, iar hayonul foloseşte un sistem de închidere uşoară şi nu necesită trîntire. Este suficient să fie lăsat la locul lui şi sistemul îl închide automat. Pînă nu demult, asemenea sisteme se regăseau doar pe modelele de lux.
Un alt sistem extrem de util este comanda universală amplasată pe volan. Soluţia Mazda este mai uşor de folosit decît sistemele poziţionate pe consola centrală. Prin intermediul a patru butoane, cel de la volan poate controla atît sistemul audio şi climatizarea, cît şi computerul de bord.
Dotată cu motorul diesel de 140 CP, Mazda6 TE Plus costă 26.500 de euro, preţ ce include şi TVA.