Sub şezutul scaunelor se află o strapontină ce poate fi folosită drept loc în mijloc, spaţiu de depozitare cu locuri pentru băuturi şi o plasă pentru jucării. În plus, pentru confortul total al celor de pe locurile din spate, sînt puse la dispoziţie măsuţe pliabile.
La nevoie, şi bancheta poate fi pliată, spaţiul eliberat fiind suficient pentru transportul obiectelor agabaritice. O bicicletă, de exemplu, poate fi uşor cărată cu o Mazda5. Dacă are rabatate ambele rînduri de scaune, Mazda5 oferă un volum util de 1.678 litri.
Planşa de bord şi consola centrală au fost şi ele revizuite. Indicatoarele de bord folosesc acum lumină albă, iar displayul central superior a devenit mai mare şi mai clar. Pe consolă funcţionează un display touchscreen de dimensiuni mari, ce afişează informaţiile de la sistemul de navigaţie. Toate versiunile de Mazda5 sînt optimizate şi pentru conectarea cu un MP3 player, o mufă auxiliară fiind amplasată în partea de jos a consolei centrale.
În ceea ce priveşte motorizările, sînt disponibile două propulsoare pe benzină şi un motor diesel în două variante de putere. Este vorba despre cunoscutul 1,8 litri pe benzină, ce dezvoltă 115 CP, şi de propulsorul de 2,0 litri pe benzină, de 146 CP. Acesta din urmă a fost asociat, în premieră, cu o cutie de viteze automată cu cinci trepte.
Am condus ambele motorizări pe autostrăzile şi drumurile secundare din Sicilia. Elastice şi cu rezerve de putere, amîndouă imprimă un caracter dinamic monovolumului. Surprinde plăcut suspensia revizuită, care face un bun compromis între confort şi sportivitate. Mazda5 este un concurent important pentru Ford S-Max, reperul clasei în privinţa caracterului sportiv al unui monovolum.
Cei care vor însă un motor diesel pot opta pentru propulsorul MZR-CD de doi litri în două variante de putere: 110 şi 143 CP. Aici, cuplul ridicat şi consumul scăzut sînt principalele calităţi. Preţurile pentru noul model Mazda5 încep de la 17.790 euro şi ajung la 27.790 euro (toate taxele incluse).La noi în ţară, monovolumul este o caroserie neînţeleasă şi discriminată. Deşi e, probabil, cel mai practic autovehicul pentru o familie numeroasă, în România, în momentul în care familia sporeşte, se achiziţionează un SUV. Noi vom încerca să demonstrăm că un monovolum este o alegere mai bună.
Şi pentru a susţine această cauză, ne vom folosi de noul model Mazda5. Mai puţin cunoscut în ţara noastră, Mazda5 a trăit în umbra modelelor populare ale constructorului japonez. Ca dovadă, anul trecut, la noi au fost vîndute doar 21 de unităţi. Pentru 2008 însă, cu un model faceliftat şi cu mult potenţial, Mazda România şi-a stabilit un foarte realist target de 50 de unităţi comercializate.
Mazda5 este un monovolum compact lansat iniţial în 2005. Venea atunci cu cîteva atuuri importante în clasa sa. De exemplu folosea două portiere spate glisante, care se găseau de obicei pe modelele de clasă superioară, iar la interior oferea şapte locuri, modulabile prin sistemul botezat Karakuri. Aceste elemente au fost păstrate şi la modelul lansat la începutul anului 2008.
Am călătorit până în răcoroasa Sicilie pentru a putea vedea cu ochii noştri noua Mazda5. Faceliftul este oarecum discret şi, cu toate că s-a schimbat ceva, la prima vedere nu poţi spune exact ce. La o cercetare mai atentă însă, se observă că farurile au o formă modificată, spoilerul este nou, iar calandrul a adoptat forma clasică Mazda.
În spate există stopuri noi, care însă conservă forma ciudată introdusă de modelul original. Per total, Mazda5 păstreză designul curat specific mărcii, design ce inspiră dinamism chiar şi în cazul unei maşini de familie. Pentru o personalizare perfectă, Mazda a introdus şapte culori noi. Între acestea se remarcă Golden Sand Metallic, un fel de auriu metalizat care îşi schimbă nuanţa în funcţie de lumina ambientului.
Portierele glisante pot fi disponibile opţional şi cu comandă electrică. Mult mai comod de deschis şi de închis, ele se pun în mişcare la simpla apăsare a unui buton. Astfel, pot fi acţionate din butoanele de pe bord, de pe telecomandă sau din mânerele propriu-zise. Ca să împiedice o deschidere accidentală a uşilor, cel de la volan are la dispoziţie şi un buton pentru dezactivarea sistemului.
Tot la capitolul facilităţi de monovolum, trebuie menţionat hayonul cu deschidere la înălţime duală, util pentru garaje şi parcări subterane. La interior sînt disponibile şapte locuri, modulabile prin sistemul Karakuri, care permite obţinerea în portbagaj a unui spaţiu vast prin plierea celor două scaune din spate ori prin configurarea banchetei spate în trei sau două locuri.