Mazda MX-5 – Test în RO
MX-5 poate fi cumpărat în două versiuni – cea rezervată puriștilor, adică roadsterul, și cea recomandată persoanelor ceva mai comode, pe numele ei Roadster Coupe. Am avut pe mână versiunea destinată “comozilor”, dar asta la prima vedere, pentru că varianta cu acoperiș rigid se dovedește cu o zecime mai inspirată decât cea cu “pânză”.
Motivul? Datorită ranforsărilor și hard-top-ului, ansamblul a câștigat în rigiditate, deci inclusiv în predictibilitate vizavi de ținuta de drum și de poziția la volan. Te bucuri de aer fără a lua în calcul inerentele neajunsuri ale unui astfel de model – eventualele zgomote provenite de la panourile bordului sau senzația că trebuie să oprești la un chioșc pentru a cumpăra un adeziv ca să lipești părțile caroseriei.
În MX-5 Roadster Coupe, acestea lipsesc. Mașina este extrem de bine legată, iar această calitate asociați-o cu un propulsor de 2 litri care dezvoltă 160 CP, o cutie manuală cu 6 trepte extrem de precisă și plăcută, un volan cu o priză bună, un pedalier de mașină sport veritabilă și propulsie… și veți avea ingredientele unui model de succes.
Poți intui glisarea spatelui în funcție de unghiul de înclinare. Și ce plăcută este mașina atunci când pornește, puține modele comunică atât de bine cu cel de la volan. Să nu aveți totuși impresia că spatele pleacă ușor, nu, nici pe departe, el trebuie provocat elegant, pentru că altfel totul se termină într-o dizgrațioasă subvirare.
Și 12 secunde pentru a fi liber sau acoperit… Păcat că aceste 12 secunde nu sunt accesibile și în mers. Apropo, MX-5 a ajuns în Cartea Recordurilor datorită lor, clienților de afară. La noi, mașina este piesă de colecție, deși are un preț mai mult decât accesibil.