Rămân
la aceeaşi părere ca şi înainte…în ceea ce priveşte Mazda CX-7.
Facelift-ul i-a prins bine, foarte bine. Doar că nu din punct de
vedere al schimbărilor estetice sau practice, ci prin prisma
propulsorului diesel de 2.2 litri.
Astfel CX-7 va muşca, cel puţin teoretic, din restul gamei de
SUV-uri compacte…şi din punct de vedere al vânzărilor. Se
zvonează posibilitatea dublării sau chiar triplării vânzărilor.
N-aş fi deloc surprins. Este o maşină excelentă, reuşită din
aproape toate punctele de vedere.
Însă…în continuare n-am cum să-i iau apărarea atunci când cineva
aduce vorba de abilitaţi offroad. Sunt multe alternative care se
descurcă mai bine în situaţii mai …”inumane”.
Îmi
aduc aminte şi acum prima oară când am condus un CX-7. Mă uitam la
ea şi nu-mi dădeam seama cum au reuşit cei de la Mazda să deseneze
un SUV atât de spaţios şi atât de splendid în acelaşi timp. Pe
atunci, acest model era disponibil doar într-o versiune pe benzină,
turbo, de 260 cai putere, care era un fel de antidot într-un
segment copleşit cu SUV-uri care mai de care mai
..nespectaculos.
Acum, în prezent, am avut ocazia să conduc nu doar versiunea cu
facelift a acestei maşini, ci şi pe cea diesel, în premieră. Un fel
de 2 în 1. Două păsări cu o singură piatră (Hmm, sună mai puţin
brutal în limba engleză).
Pe scurt, avem de-a face cu Mazda CX-7 CD173 Challenge, „powered
by” un propulsor turbodiesel de 2.2 litri, 173 cai putere şi
400Nm.
Să înceapă distracţia..