Să
începem prin a discuta despre schimbările aduse caroseriei şi apoi
interiorului. Văzută din exterior, diferenţele nu sunt tocmai uşor
de depistat. Grila radiatorului este nouă, la fel şi proiectoarele
de ceaţă integrate în spoiler. Noi mai sunt şi jantele de 18,
respectiv 19″, alături de o gama de culori actualizată cu trei
nuanţe noi: Aluminium Metallic, Stormy Blue Mica şi Sparkling Black
Mica.
Un cârcotaş ar putea spune că arăta la fel de bine şi înainte de
facelift – ceea ce n-ar fi chiar o cârcoteală, ţinând cont de
faptul că este un compliment cât se poate de mare.
La interior, avem mai multe de spus. Scaunele sunt acum ajustabile
electric şi beneficiază de un sistem de memorare a poziţiilor –
adică aşa ca la orice maşină cu bun simţ. Volanul a fost redesenat,
materialele uşor îmbunătăţite, gurile de ventilaţie îmbrăcate în
ceva „cromat” iar, displayul central care înainte era enervant de
citit, a fost redesenat şi mărit.
De
asemenea a fost inclusă şi o camera video pentru marche-arriere –
care totuşi e cam greu de descifrat din cauza faptului că acel
display mărit…nu a fost mărit tocmai suficient. Îmi vine să râd
puţin.
În rest, poziţia la volan rămâne la fel de impresionantă – pentru
un SUV.
Din punctul meu de vedere, nu m-am simţit mai bine în niciun alt
offroader compact non-premium. Ca să excludem totuşi modele precum
Audi Q5, Volvo XC60 sau Mercedes GLK. Însă, sincer să fiu, Mazda
CX-7 îţi lasă permanent o impresie de calitate şi ai fi iertat dacă
ai îndrăzni s-o pui lângă nume mai grele precum cele de mai
sus.