Interiorul lui
Mini Countryman păstrează şi el un puternic aer familiar de
Mini. Aeratoarele sunt rotunde, la fel şi imensul
vitezometru din partea superioară a consolei centrale. Cam orice
detaliu interior este ovoidal, aşa încât te simţi ca într-un fel de
balon cu surprize.
Una dintre ele se numeşte
Mini Connected Drive, ineditul sistem
multimedia care îţi permite să foloseşti internetul de pe
iPhone ca să te joci cu diverse lucruri, cum ar fi
facebook sau twitter. Practic, descarci pe iPhone o aplicaţie Mini,
iar apoi te conectezi la maşină printr-un cablu USB. Simplu.
Numai că să foloseşti facebook-ul, de exemplu, nu e neapărat la
fel de simplu. Inliţial, credeam că pe displayul central mi se va
deschide pur şi simplu o pagină de net, la fel ca pe ecranul
iPhone-ului. Însă, pentru început, sistemul Mini Connected
are doar nişte funcţii de bază – adică poţi selecta nişte
mesaje predefinite, pe care să le pui pe facebook fără a mai
utiliza telefonul sau, în conjuncţie cu sistemul de navigaţie, le
poţi comunica prietenilor pe facebook sau twitter unde eşti, unde
te duci şi când ajungi la destinaţie.
Mini Connected Drive e o cutiuţă cu multe surprize
pentru ahtiaţii gadgeturilor şi fanii internetului. Însă
permiteţi-i subsemnatului să se retragă ruşinat în carapacea lui de
non-fan al device-urilor moderne – m-am simţit ca un om din epoca
de piatră chiar şi cu manualul de utilizare lângă mine, în timp ce
nepoată-mea adolescentă butona fără probleme, amintindu-mi de
tabloul în care eu râdeam de mama pentru că de-abia descoperea ce e
calculatorul…
Ca să termin cu Mini Connected Drive (care mi-a ocupat timpul
nişte zeci de minute bune), utilizarea meniului se face de
la un joystick de pe tunelul central. Eu unul cred că,
dacă tot e un sistem destinat generaţiei iPhone, ar trebui ca
maşina să aibă un ecran tactil, nu? Dar nu sunt cel mai în măsură
să emit astfel de judecăţi, recunosc.
În rest, interiorul lui Mini Countryman poate fi transformat
într-unul de.. coupe. Adică în locul banchetei se poate
opta pentru două scaune independente, cu o conformaţie
similară cu a celor din faţă, adică moi şi bine profilate. Iar,
dacă optaţi pentru pachetul din piele „Lounge Carbon Black”, pot
spune că vă veţi simţi ca într-o maşină de lux.
Caracterul practic este doar suficient de bun,
portbagajul având doar 350 de litri (mai mare, totuşi,
decât la un Mini Cooper normal). Spaţiile de depozitare din
interior sunt şi ele doar suficiente, buzunarele de pe feţele
interioare ale uşilor plătind puţin tribut designului cu forme
curbe. Interesant, totuşi, tunelul central, continuat până în
spate, precum şi posibilitatea de modificare a iluminării
interioare, lucru care atrage mai mult atenţia noaptea.
Foarte bună ideea plasării turometrului în poziţie
centrală, în spatele volanului. Mai puţin bună ideea
vitezometrului foarte mare, nefiind tocmai facil să urmăreşti
viteza curentă – totuşi, turometrul are şi un mic display, unde,
printre altele, este afişată şi viteza cu cifre normale.
Dar deja am început
să vorbim de
lucruri care ţin de dinamică