Luxul pragmatic: BMW 740d xDrive Individual
Versiunea BMW 740d xDrive are un preţ de bază demn de
liga superioară: 89.900 euro. Faţă de varianta cu
tracţiune doar pe puntea spate vorbim de un surplus de aproape
3.500 euro, care, fără doar şi poate, merită, sistemul xDrive
justificând perfect diferenţa de bani datorită siguranţei
suplimentare, dar şi a aportului în privinţa manevrabilităţii.
Într-un fel, din punct de vedere dinamic BMW 740d xDrive
se dovedeşte mai mult decât este nevoie, mai ales dacă e
folosită în majoritatea timpului ca maşină cu şofer. Dar bavarezii
nu se tem de eventualul canibalism cu versiunea diesel inferioară
730d, deoarece… pe aceasta nu este oferit sistemul xDrive.
Celor care se întreabă de ce nu ar opta pentru versiunea pe
benzină 750i xDrive, care oferă 407 CP, le atrag atenţia că,
totuşi, suntem într-o perioadă de criză. Aşa încât faptul
că versiunea diesel este mai ieftină cu vreo 12.000 euro ar trebui
să conteze, chiar dacă, în teorie, suntem la un nivel de
preţuri foarte înalt, unde mulţi au tendinţa să considere că nu
prea mai există probleme financiare.
Pe de altă parte, comportamentul dinamic al lui 740d xDrive este
excelent, iar performanţele maşinii comparabile cu ale unui 750i
xDrive. Mai mult, însă, cred că trebuie ţinut seama de
consumul foarte scăzut al versiunii diesel, care, în
teorie, se cifrează la 7 litri/100 km (faţă de 11,9 litri/100 km
pentru versiunea pe benzină 750i xDrive).
Într-un parcurs de aproape 2.500 km, în diferite condiţii de
drum, trafic şi vreme, modelul de test a afişat în final un
consum mediu de 8,5 litri/100 km. Dat fiind că stilul
abordat a fost, în general, unul rapid şi foarte rapid. De exemplu,
pe autostradă, la o viteză stabilizată de 140 km/h, computerul de
bord a indicat 8,8 litri/100 km, ceea ce, pentru un motor de 306
CP, este lăudabil.
Totuşi, să revenim la punctul principal al acestui test, în care
vrem să vedem dacă merită investiţia în dotările aferente
programului de personalizare Individual. De la început
trebuie spus că dotările opţionale care se regăseau pe maşina de
test totalizau 41.000 euro. În condiţiile în care s-a apelat doar
la circa jumătate din dotările de pe lista de opţiuni…
Din cei 41.000 euro, vreo 21.000 euro, adică jumătate, au fost
cheltuiţi doar pentru dotările aferente programului „Individual”.
Mult, puţin? E foarte greu de estimat care este costul
exclusivismului. Însă, cu excepţia câtorva detalii (covoraşele tip
mochetă sau capitonajul Alcantara pentru plafon), trebuie să
recunosc faptul că aceste dotări Individual contribuie din
plin la crearea unei ambianţe de mini-Rolls.
Preţul maşinii de test se ridica la 130.000 euro, cu vreo 20.000
euro mai puţin decât nava amiral BMW 760Li, cu motor V12. Cu banii
ăştia, sincer, aş „devaliza” şi restul listei de opţionale şi
aş face din BMW 740d xDrive o supermaşină pentru
directori – pentru că, în cazul modelului de test, lipseau
cam toate dotările opţionale pentru cei din spate.
Dacă eşti un om de afaceri care apreciază stilul elevat
al interiorului unei maşini de lux, poţi apela cu încredere la
programul Individual. E croit pentru cei care vor lux fără
opulenţă. Iar dacă ţi se pare că în vremurile astea de restrişte
motoarele V8 sau V12 pe benzină sunt exagerate, atunci 740d este
cea mai bună alegere. Mai ales că xDrive înseamnă şi siguranţă pe
măsură.
În concluzie, dacă vrei să dai 130-150.000 euro pe o
maşină executive reuşită şi super-dotată, dar şi pragmatică, îţi
recomand BMW 740d xDrive Individual. Un exemplu foarte bun
de lux neopulent şi confort dinamic la cele mai înalte standarde
pentru cei care apreciază cu adevărat valoarea.
Actuala navă amiral
BMW Seria 7 este un BMW modern, care
surprinde prin decenţa şi lipsa de opulenţă pe care le
afişează. Mai mult, deşi e o maşină de 5,1 metri lungime,
lasă impresia, din cele mai multe unghiuri, că e un sedan demn, mai
degrabă, de clasa mare decât de cea de lux.
Totuşi, confuzia cu un BMW Seria 5 nu prea
este posibilă, în primul rând datorită botului cu grila
dublă foarte masivă, care aproape că eclipsează farurile lin
conturate. Apoi, stopurile au şi ele o formă suficient de
individualizată, curburile contribuind la impresia că priveşti un
sedan mai compact decât în realitate.
Silueta laterală a maşinii combină excelent dinamismul şi
eleganţa, semnătura „Hofmeister Kick” („C”-ul deja celebru
al portierei spate) conferindu-i lui BMW Seria 7 un aer cu adevărat
impresionant pentru cunoscători. Totuşi, nu cred că
greşesc dacă afirm că BMW Seria 7 este o limuzină calmă şi care nu
bate la ochi, mai ales dacă o compar cu Mercedes-Benz S-Class sau
Audi A8, rivalii direcţi mizând foarte mult pe imaginea de
panzer.
În cazul de faţă, însă, ne interesează foarte mult ce
aduce nou în peisaj termenul „Individual”. Ei bine, pentru
individualizarea aspectului exterior, amatorii pot opta pentru
vopseaua specială BMW Individual Citrine Black (2.449 euro), pentru
jantele de 20 inch V-Spoke 301 (3.491 euro) sau pentru detaliile
cromate Individual high-gloss Satin Chrome (594 euro).
În privinţa vopselei, doar dacă este soare afară realizezi de ce
costă aşa de mult, razele evidenţiind nuanţe foarte
interesante de mov închis, împreună cu granule
sclipitoare. În rest, însă, maşina pare pur şi simplu
neagră, afişând o morgă specifică limuzinelor de lux. Jantele de 20
inch, însă, merită, deoarece maşina arată pur şi simplu nervos din
lateral, iar, în mers, are o alură cu adevărat majestuoasă.
Dacă Individual nu se vede aşa mult din afară, cu totul altfel stau
lucrurile în interior