Modelul de test BMW 740d xDrive nu avea geamuri fumurii, aşa
încât era uşor de observat tapiţeria interioară bej, într-o
contradicţie clară cu vopseaua caroseriei. Însă doar când
deschizi portierele rămâi cu adevărat impresionat,
limuzina oferind un interior aproape princiar.
Încerc să evit comparaţia cu un
Rolls Royce Ghost, dar e destul de greu. Efectul
pachetului Individual Composition (11.462 euro) este extrem de
puternic: tapiţerie bej omniprezentă, inserţii din lemn,
covoraşe de tip mochetă, volan din piele cu un inel din lemn pe
circumferinţă şi diverse ornamente cromate, perfect integrate în
ansamblu. O adevărată maşină de ministru.
Şi, ca să fie clar că nu e o limuzină Seria 7 obişnuită,
inscripţiile „Individual” se regăsesc atât pe praguri, cât şi în
partea inferioară a volanului. Personal nu sunt un amator de maşini
de lux, dar trebuie să recunosc: ambianţa Individual te cam
lasă fără cuvinte, cel puţin în primele momente. După care
urmează, evident, aprecierile la adresa stilului luxos.
Interesant, totuşi, cum lipsa de opulenţă a exteriorului
se continuă şi la interior. Totul este de bun gust, mai
ales că simţul tactil va rămâne pe deplin satisfăcut – toate
suprafeţele metalice sunt păcute la atingere, lemnul aduce o notă
de căldură interiorului, iar combinaţia bej-negru trădează o foarte
mare grijă a designerilor.
Maşina de test avea în dotare şi capitonajul Individual
Alcantara pentru plafon (1.667 euro). În afară de contribuţia la
impresia de luminozitate foarte bună a interiorului,
această dotare evidenţiază foarte bine mânerele de
susţinere realizate tot din lemn. Şi, dacă ţii la acest
lucru, îţi gâdilă orgoliul de potent financiar…
Un alt detaliu interesant, dar care, în general, nu atrage
atenţia, îl reprezintă finisarea exclusivistă a manetei
schimbătorului cutiei de viteze, respectiv a rozetei de control
pentru iDrive. Acestea nu mai sunt cromate, ca la un Seria
7 obişnuit, ci presupun un material ceramic cu o nuanţă închisă. Un
alt detaliu despre care aş putea spune că e grăitor pentru obsesia
proiectanţilor este ornamentul de sub lunetă, garnisit atât cu
inserţii din lemn, dar şi cu o baghetă cromată.
Per total, amprenta „Individual” în interiorul unui BMW
Seria 7 schimbă mult atmosfera la bordul maşinii şi
aproape că te obligă, din punct de vedere psihologic, să te
prezinţi îmbrăcat la patru ace dacă vrei să iei loc în maşină. Dar
există şi nişte mici minusuri.
De exemplu, covoraşele bej se dovedesc o mare bătaie de
cap dacă vremea nu este perfectă, murdărindu-se foarte
repede, iar petele de praf sau noroi sunt foarte vizibile. Am
recurs la o metodă mai… românească în timpul testului: le-am pus
în portbagaj şi am folosit covoraşele de cauciuc de la maşina mea.
Nu e aristocratic, dar măcar e pragmatic.
În rest, interiorul lui BMW Seria 7 beneficiază de o
bună ergonomie, este foarte spaţios, iar butoanele din
plastic sunt de foarte bună calitate, ergonomia fiind şi ea la
înălţime. Displayul central de pe consola centrală este extrem de
mare, iar informaţiile sunt afişate foarte lizibil. Nici în
privinţa spaţiilor de depozitare nu există critici (evident, câtă
vreme nu te raportezi la maşinile cu valenţe familiste), iar
portbagajul de 500 de litri are o formă suficient de utilă.
În spate, chiar dacă maşina era dotată cu bancheta
standard, profilarea acesteia s-a dovedit foarte bună pentru doi
pasageri, iar, la nevoie, suportă chiar şi trei persoane,
singurul impediment fiind tunelul central foarte voluminos. Totuşi,
în 99% dintre situaţii, în spate vor sta două persoane, spaţiul şi
confortul oferite fiind cu adevărat de rang înalt.
Oare Individual se reflectă şi în caracteristicile de conducere ale
lui BMW 740d xDrive?