Ce
înseamnă Defender când vine vorba de bani. Versiunea 110 cu
5 locuri avută la test are un preţ de start de
34.319 euro cu TVA. Opţional mai pot fi comandate
două stapontine, astfel ajunge la 7 locuri, dar mai
scoateţi din buzunar 550 euro. Înainte de facelift puteam
vorbi de 8+1 locuri, acum nu mai este cazul.Vorbind de opţiuni,
trebuie spus că şi ABS-ul şi controlul electronic al
tracţiunii(ETC) sunt opţionale şi costă 1.540 euro.
Aici nu înţeleg de ce nu pot comanda doar ABS, pentru că de
ETC-ul nedecuplabil şi atât de enervant în
off-road nu am nevoie. Aerul condiţionat mai scoate din
buzunar 1.452 euro, dar în rest vine în dotarea de serie
cu praguri laterale şi treaptă spate rabatabilă pentru acces. Deci
la preţul de bază mai adăugaţi un minim de 5.000 euro pentru a
vorbi de ceva confort.
Dacă vreţi mai mult puteţi consulta lista de opţionale Defender
care este extrem de bogată, de la scaune Recaro la troliu, scuturi
masive… un adevărat univers pentru pasionaţi, dar şi preţul
creşte semnificativ. Merită? Depinde de abordare. Dacă vrei să faci
impresie pe la cluburi, mai bine nu. Categoric nu vei fi satisfacut
nici de versiunea
SVX 90 cu soft top şi roll cage exterior vopsit în
argintiu.
Îţi trebuie acel ceva pentru a înţelege această creatură
fascinantă cu toate minusurile ei. Personal aş fi amatorul unui SVX
90 descris mai sus, scaune Recaro, troliu plus alte picanterii.
Soţia categoric mi-ar da cu el în cap şi nu o pot condamna, lipsa
de confort este cronică. Practic ai emoţii şi la spălătorie,
etanşeitatea nu este unu din punctele forte, şi modelul avut la
test a primit ceva apă la bord după o cură estetică. Ar fi amicul
meu de nebunii şi luat la trântă cu natura.