Lancia Ypsilon Momo Design
Maşinuţa e suficient de simpatică încât să nu te arunce în detaşamentele ridicolului. Deşi numără ceva ani, Ypsilon are şi acum un evident aer de prospeţime, în România buburuza italiană putând fi considerată încă maşină de colecţie. Nu face parte dintre minionele care au caroserie numai ca să nu te plouă la volan. Dimpotrivă, iese în evidenţă tocmai graţie caroseriei vopsite în două nuanţe, iar modelul de la test pur şi simplu ţipa pe stradă.
Un galben strident, asortat cu un gri mat al plafonului şi al hayonului spate. Plus un detaliu rezervat doar cunoscătorilor: pe montantul central descifrezi, inscripţionate în două nuanţe de negru, cuvintele “MOMO Design”. Exteriorul este discret individualizat, iar această atmosferă blândă, oarecum nespecifică italienilor, se regăseşte şi în habitaclu.
Spre deosebire de interiorul unui model standard, scaunele faţă oferă o susţinere laterală mai bună. Şi materialele sunt parcă pe alocuri mai bune, iar asamblarea a câştigat în calitate – sau poate este vorba doar de o evoluţie a modelului. Poziţia la volan e uşor înaltă, dar în rest totul arată în regulă. Pentru categoria 18-19 ani, recomand sistemul Blue&Me… muzică pe card de memorie, cu posibilitatea de a conecta telefonul la maşină.
Mă aşteptam să găsesc o maşinuţă ceva mai puţin închegată, ţinând cont de faptul că este o Lancia care a dat totul… schimbării şi deci a moştenit o parte dintre păcatele de care se chinuie să scape mărcile italiene – şi pe bună dreptate. Am găsit o buburuză cu o imagine uşor sportivă, cu un interior simpatic – poate prea negru în cazul versiunii avute la test –, un propulsor genial şi o ţinută de drum corectă în segment.