La volanul etalonului sobrietăţii sportive de lux: Mercedes-Benz SL 500

Autor: Oraan Mărculescu 24 oct. 2012 Test drive

Preţul de bază pentru Mercedes-Benz SL 500 este unul mare: 122.450 euro. Deci e clar că se adresează unui segment restrâns de clienţi, care îşi vor permite să mai scoată din buzunar multe alte zeci de mii de euro pentru opţiunile care mai de care mai extravagante.

De pe SL 500 nu ar trebui să lipsească pachetul AMG (circa 7.200 euro), sistemul de încălzire a gâtului AIRSCARF (682 euro), suspensia controlată electronic ABC (3.658 euro), acoperişul panoramic cu MAGIC SKY CONTROL (3.100 euro), sistemul de sonorizare Bang&Olufsen BeoSound (6.014 euro), tapiţeria din piele Designo (care poate ajunge la aproape 4.500 euro) sau vopseaua metalizată Designo (de până la 4.500 euro).

Dacă ţii neapărat să-ţi faci SL-ul full-options, în primul rând vei pierde ceva timp pentru configurare, iar apoi te vei trezi cu o notă de plată apropiată de 200.000 euro. Merită?

Da, merită! Pentru că Mercedes-Benz SL 500 vine cu o prestanţă de neegalat, nefiind concurat în mod direct de rivalii de temut BMW şi Audi, iar faţă de nume grele precum Aston Martin sau Bentley roadsterul german este, totuşi, mai pragmatic şi are un preţ mai acceptabil.

Apoi indicativul SL 500 ascunde un feeling de senzaţie când vine vorba despre sunetul motorului V8, în paralel oferind o experienţă de condus foarte stilată – chiar dacă SL 500 nu impresionează printr-o sportivitate extremă, rămâne un gran turismo apreciabil pentru nivelul de confort şi siguranţă în regim rapid.

Nu în ultimul rând, în SL 500 m-am simţit exact aşa cum mă aşteptam: ca într-un Mercedes de lux. Micile scăpări de ordin ergonomic sunt dominate de ambianţa luxoasă şi rafinată, interiorul maşinii epatând fără a fi decadent.

În concluzie, toată stima pentru cel mai reuşit roadster german sportiv de lux al momentului. Mă întreb doar de ce mai există încă două (nu una, două!) versiuni AMG peste acest SL 500. Chiar nu îmi închipui pachebotul teuton în postura de bestie pe patru roţi.

Pentru că SL 500 e mai degrabă un vis pentru majoritatea muritorilor. Sau, după cum puteţi vedea în pictorialul din numărul 95 al revistei ProMotor (din octombrie), SL 500 poate fi chiar un poem în ambientul potrivit!

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide