Cea de-a şaptea generaţie Toyota Hilux a apărut în 2006, când aproape că a bulversat lumea prin schimbarea majoră de atitudine, dintr-un pick-up utilitar robust devenind peste noapte unul foarte modern, cu vădite caracteristici life-style şi cu un interior la cu totul alte standarde de confort.
Atâta doar că mulţi au remarcat faptul că stilul era puţin cam efeminat, din cauza farurilor ascuţite şi a grilei cu rotunjimi. În 2009 a urmat un facelift prin care a fost modificată în principal grila motorului, prin aceasta făcându-se legătura mai strânsă cu Tundra, pick-up-ul full-size de pe piaţa nord-americană.
Însă acum, Toyota Hilux primeşte faceliftul pe care consider că îl merită cu prisosinţă şi care o apropie foarte mult de stilul luxos al vârfului de gamă offroad Land Cruiser V8: faruri rectangulare, grilă masivă cu trei lamele orizontale şi o fantă inferioară care continuă linia grilei, precum şi o fantă mult mai generoasă pe capotă.
Adică noul Hilux arată acum mai impozant, mai elegant şi, cel mai important, mai luxos. În cazul modelului din imagini, singura problemă este că adaptarea bull-bar-ului şi a proiectoarelor suplimentare ascunde exact esenţialul acestui facelift. Totuşi, designerii au umblat şi la alte elemente, cum ar fi locaşurile proiectoarelor de ceaţă, semnalizatoarele din retrovizoare sau stopurile cu un mic segment cromat.
În interior, lucrurile au urmat aceeaşi reţetă a evoluţiei spre un stil mai luxos. Layoutul general este acelaşi, dar avem parte de mici retuşuri cu destul de mari efecte. Volanul are acum un aspect mai elevat, graţie inserţiilor din plastic arătând a aluminiu, cele trei ceasuri de bord nu mai sunt separate, iar de pe consola centrală au dispărut ornamentele de tip „T” – acum toată zona multimedia este ornată cu un plastic cu finisare imitând aluminiul.
În ce priveşte caracterul practic, rămân la locul lor cele două suporturi retractabile pentru băuturi, din lateralele bordului, precum şi cele două „firide” care mărginesc zona climatizării. De asemenea, cotiera ascunde un buzunar foarte mare, bun pentru CD-uri, mănuşi de lucru sau sandwich-uri, iar în cele două mici spaţii de lângă frâna de mână se pot pune diverse mărunţişuri.
Pentru că ne referim la nivelul de echipare de top Style+, nu putem uita de adaptarea noului sistem Toyota Touch, cu display tactil de 6,1 inch, pe care pot fi vizualizate imaginile de la camera pentru mersul înapoi – o dotare foarte utilă la manevrele în spaţii restrânse. De asemenea, noul Hilux vine cu conexiune Bluetooth, dar şi cu o foarte utilă mufă USB, sub priza de 12V de pe consolă.
Scaunele se dovedesc destul de moi, lucru valabil şi pentru bachetă, unde trei persoane adulte au loc suficient atât la cap, cât şi la picioare. Interesante spaţiile de depozitare de sub banchetă (accesibile când se ridică la verticală şezutul), dar păcat că nu sunt tapiţate – aşa orice obiect mai dur va scoate zgomote la contactul cu tabla.
Per ansamblu, acest facelift face din Hilux o maşină excelentă pentru treburile de zi cu zi şi riscă să te facă să uiţi că ţi-ai luat maşina în primul rând pentru muncă, nu pentru distracţie. Totuşi, o dată aşezat la volan, realizezi că Hilux e o maşină utilitară la bază.
Vedem pe următoarea pagină explicaţia