Kia Sportage facelift – Test in RO
Față de actuala generație, farurile sunt acum ceva mai mari și se prezintă cu o formă rotunjită. Semnalizatoarele au migrat acum către partea laterală a farului. Spoilerul față are acum o formă total nouă în care au fost încastrate farurile de ceață. Modificările optice se regăsesc și în spate unde stopurile au câteva elemente de design ce le separă de cele ale actualei generații.
La interior, calitatea plasticelor s-a îmbunătățit un pic, formele a câtorva butoane s-au schimbat iar ceasurile de bord sunt acum mai mari și mai ușor de citit. S-a modificat zona din dreapta bordului, acolo unde erau două indicatoare analogice, unul pentru nivelul carburantului și celălalt pentru temperatura lichidului de răcire. La acesta din urmă s-a renunțat în favoarea unui indicator de carburant mai lizibil.
În rest, Sportage este același SUV abordabil și de încredere ca și până acum. Motorul de sub capotă este un turbodiesel de doi litri ce dezvoltă 150 CP și 305 Nm. Mai există și alternativa unui motor pe benzină tot de doi litri de 142 CP.
Motorul diesel este suficient de puteric și are un cuplu suficient de mare pentru a oferi reprize satisfăcătoare atât pe șosea cât și pe drumurile de macadam. Schimbătorul de viteze este lung și are o cursa amplă dar este precis și plăcut în utilizare.
Singurul punct slab este volanul prea subțire și realizat dintr-un plastic de proastă calitate. Prețul pentru versiunea 2009 a modelului Sportage 17.612 euro cu TVA și poate ajunge până la 26.775 euro cu TVA.