Din
păcate însă, nu cred că Soul este maşina de care avea nevoie acum
constructorul coreean. Oricât de bine ar merge vânzările, eu cred
că Soul ar fi avut strălucire dacă ar fi venit cu o inovaţie
tehnică deosebită. Ar fi fost interesant, de exemplu, dacă maşina
asta ar fi fost electrică şi capabilă de o autonomie de minim 200
km cu un plin de baterii.
Din păcate, nu este cazul. Soul este doar un crossover care va
concura, conform spuselor oficialilor KIA, cu Nissan Qashqai şi cu
Suzuki SX4. Dar eu spun că această clasă a „crossoverelor” îţi
permite multe comparaţii.
Personal, eu văd Soul ca pe un concurent direct pentru Skoda
Roomster, Opel Meriva şi Toyota Urban Cruiser. În plus, dacă
„Sufletul” lui KIA poate fi comparat cu Qashqai, înseamnă că va
avea un concurent de seamă şi în Dacia Duster.
Desigur, vorbim despre versiunile cu tracţiune 4×2, pentru că,
momentan, Soul este disponibil cu tracţiune doar în această
configuraţie. Faceliftul pentru Soul, programat pentru 2011, va
aduce foarte probabil şi posibilitatea optării pentru tracţiunea
integrală dar până atunci mai avem de aşteptat destul.
Maşina a fost desenată de şeful centrului de design KIA din
America, care afirmă că imaginea de la care a pornit pentru
designul caroseriei este cea, citez, „a unui mistreţ cu un rucsac
în spate”. Nu râdeţi, este foarte simplu.
Spoilerul faţă al maşinii a fost desenat pentru a semăna cu faţa
unui râmător sălbatic. Deci, dacă vă mai place să imitaţi maşini,
puteţi în continuare să vă trageţi cu degetele de extremităţile
gurii pentru a semăna cu un Peugeot. Sau, în timp ce vă încruntaţi,
să vă împingeţi buza de jos deasupra celei de sus şi veţi semăna cu
un mistreţ. Adică cu un Soul…
Pe scurt, cea mai nouă KIA poate să vă placă sau nu. Interiorul
însă este foarte interesant, datorită spaţiului uriaş pe care îl
pune la dispoziţie. Datorită unui ampatament foarte mare, şi
soluţiei constructive cu plafon foarte înalt, spaţiul din Soul este
mai mare decât cel din Sportage, mai ales pentru locurile din
spate. Reversul medaliei este un portbagaj deloc mare – şi nu văd
români care să renunţe la un Sportage în faţa unui Soul, decât dacă
vor să suie copii pe locurile din spate, pe bagaje.
Motorul pe benzină de 1.6 litri cu 124 CP putere maximă poate fi
cumpărat doar cu o transmisie manuală în cinci trepte, doar
celălalt propulsor disponibil, diesel-ul de 1.6 litri şi 126 CP
putând fi achiziţionat şi cu o transmisie automată în patru
rapoarte.
Motorul pe benzină este corect, dar nu vă aşteptaţi la cine ştie ce
performanţe. La conducere, Soul se simte ca un Cee’d, atât la
confort cât şi la dinamică. Poziţia de conducere este uşor înaltă,
apropiată de cea dintr-un Sportage. Din păcate, însă, interiorul
este interesant ca design, dar materialele din care este construit
ne amintesc parcă prea mult că Soul trebuie să devină o maşină
„cult”, dar ieftină.