Isuzu D-Max – test in RO
dimineata în care am pornit spre Albota la volanul noului Isuzu
D-Max, mă simţeam foarte relaxat. Glumeam în sinea mea în legătură
cu faptul că un bărbat singur la volanul unui pick-up aduce clar
aminte de celebrul „Brokeback Mountain”; însă îmi lipseau pălăria
de cowboy, turma şi acele „preferinţe” aparte.
Mă aflam într-un D-Max Double Cab 2,5 litri turbodiesel şi, curios,
mă simţeam foarte normal. Sau mai bine zis obişnuit cu o astfel de
maşină. Probabil mi se trage de la comparativul acela de acum doi
ani la care am testat toate pick-up-urile de pe piaţă, inclusiv
Ford Ranger, Mitsubishi L200 şi TATA Telcoline – plus două dintre
cele trei japoneze menţionate la început, mai exact BT-50 şi
Hilux.
Nu sunt maşini greu de condus. În maximum câteva minute, te-ai
obişnuit cu dimensiunile lor şi bineînţeles cu faptul că în loc de
hayon ai în spate o ditamai benă care poate reprezenta un pericol
în timpul parcărilor, în caz că visezi la nemurirea sufletului şi
nu eşti atent.
Cabina lui D-Max este finisată relativ bine în comparaţie cu a
majorităţii modelelor de mai sus, poate doar Ranger-ul să
folosească materiale superioare calitativ pe feţele uşilor, planşa
de bord şi consola centrală. În rest am fost plăcut surprins
inclusiv de antifonarea maşinii.
Zgomotul motorului aproape că nu deranjează deloc odată ce-ai
trecut de 70-80 km/h, iar dacă mai asculţi şi muzică la un nivel
decent, te simţi perfect protejat de toate perturbările fonice din
exterior. Acest lucru a fost printre primele pe care aveam să le
observ la modelul nostru, tocmai pentru că alte pick-up-uri dau
senzaţia că motorul se află în cabină lângă tine şi nu sub
capotă.
La capitolul performanţe, la doar 136 de cai-putere, n-o să
impresionezi pe nimeni, însă n-aş putea spune că D-Max se târăşte
pe autostrăzi din cauza lipsei de putere şi a gabaritului. Dacă
ştii exact cum să-l soliciţi în mod optim, îţi vor ieşi până şi
depăşirile despre care la un moment dat ai fi zis „Mai bine nu mă
bag”.
Aproximativ acelaşi lucru îl pot spune şi despre comportamentul său
pe teren accidentat. Cere-i atâta cât poate şi nu te va dezamăgi
deloc. Nu este un Land Rover, însă pentru un pick-up s-a comportat
exemplar pe traseul offroad organizat de echipa Isuzu în
Albota.