Infiniti FX
Atât de nouă, încât singurele fotografii disponibile oficial cu o versiune europeană sunt cele pe care le vezi aici. Garantez că maşina asta arată incredibil de bine în realitate şi că este singura pe care o poţi aşeza lângă un X6 pentru a te mai gândi o dată înainte de a da un verdict asupra celui mai spectaculos SUV din lume.
În primul rând, mulţi vor spune despre ea că nu a fost modificată prea mult faţă de generaţia precedentă. Greşit. Forma este într-adevăr asemănătoare, dar faţa şi spatele maşinii sunt acum desenate senzaţional. Interiorul a fost schimbat complet, aşa încât acum FX are un habitaclu premium, foarte elegant şi cu materiale extrem de luxoase. Este piele peste tot înăuntru, iar scaunele sunt senzaţionale.
Sunt mari şi extrem de confortabile, datorită unei texturi foarte moi în partea centrală, adică exact acolo unde este nevoie. Ca dotări noi, există de acum sistemul Parktronic cu camere de luat vederi în faţă, spate şi sub oglinzile retrovizoare şi un sistem audio Bose de top, cu 11 difuzoare, oferit însă doar în pachetul opţional Premium.
Conceput strict pentru habitaclul lui FX, noul Bose sună magnific, oferindu-mi una dintre cele mai spectaculoase experienţe acustice pe care le-am trăit vreodată într-o maşină de serie. Sistemul audio este atât de performant, încât poate acoperi chiar şi sunetul noului propulsor V8 de 5 litri cu 390 CP şi 500 Nm. Şi FX50 sună magnific.
Un urlet metalic fierbe sub capota bombată puternic, iar evacuarea scoate un sunet imposibil de reprodus, extem de show off, care întoarce toate capetele de pe stradă şi din maşinile din jurul tău. Noul motor V8 face ture continuu, iar noua transmisie cu şapte rapoarte poate fi utilizată şi în modul secvenţial, prin padelele din spatele volanului.
FX50 este unul dintre SUV-urile foarte rapide, deşi se simte că maşina este greoaie. Standard sunt oferite amortizoare controlate electronic, dar suspensiile sunt setate ciudat, cel puţin pe versiunea americană testată de noi. Amortizoarele sunt tari şi deci amortizarea tuturor denivelărilor este destul de rigidă, dar arcurile sunt moi şi maşina începe să se încline mai repede decât ai crede.
Sistemul nu reprezintă o noutate tehnică şi, dacă nu aş fi citit că maşina e echipată cu aşa ceva, aş fi spus doar că are o direcţie foarte bine setată. Poate că testul mai detaliat din România, pe care sper să vi-l oferim cât de curând, ne va da prilejul unor impresii mai amănunţite despre noul FX50, probabil singurul SUV cu forme mai agresive decât X6.