Trebuie să încep această secţiune a testului cu o mică prezentare teoretică. Infiniti EX37 are sub capotă un motor de 3,7 litri, un V6 capabil de 320 CP la 7.000 rpm, o turaţie destul de mare pentru un asemenea motor. Cu un bloc din aluminiu şi sistemul de distribuţie variabilă (VVEL – Variable Valve Event and Lift), ce permite variaţia atât a momentului de deschidere a supapelor, dar şi a cursei lor, propulsorul este impresionant deja de pe hârtie.
Puterea este transmisă printr-o cutie de viteze automată cu 7 trepte şi un sistem de transmisie integrală preluat direct de la Skyline. Tot de pe hârtie mai aflăm că modelul are 1.951 de kilograme, puţin cam mult pentru dimensiunile sale, însă în cele din urmă am aflat şi principalul avantaj al unui asemenea aspect.
Şi mă refer aici la confortul maşinii, lucrul care m-a impresionat cel mai mult. Pe drumul de lângă lacul de acumulare Vidraru, Infiniti EX37 plutea pur şi simplu peste plombele de pe asfalt. Şi, cu toate acestea, controlul maşinii era la cote înalte, cauciucurile menţinând contactul cu solul în permanenţă, chiar dacă direcţia era lipsită de vreun feedback.
Condus în ritm alert, Infiniti EX37 este foarte uşor de controlat, la limită maşina având grijă să te anunţe întâi prin scârţâitul cauciucurilor că mergi un pic cam tare. Centrul de greutate jos, motorul montat după puntea faţă şi transmisia integrală se combină perfect pentru a contribui la o ţinută de drum exemplară.
Cutia de viteze automată necesită ceva timp de acomodare, funcţionând după 3 programe dictate de stilul de condus. În modul automat, schimbările se fac lin, iar în kick-down răspunsul este destul de bun, cutia retrogradând rapid multe trepte pentru a exploata la maximum cei 320 CP ai motorului, acţiune dublată de un sunet plăcut al V6-ului de sub capotă.
Şi mai plăcut a fost consumul. În regim de autostradă, adică mers regulamentar, maşina nu consumă mai mult de 9 litri la fiecare sută de km, ceea ce este remarcabil când vorbim despre o maşină de 2 tone cu un motor de 3,7 litri cuplat la o cutie automată. La acest lucru contribuie, cel mai probabil, şi a 7-a treaptă, destul de lungă, pentru că la 130 km/h motorul rulează la doar 2.300 rpm.
Prin oraş, în funcţie de traficul regăsit, putem vorbi de numere ce variază între 13 şi 23 de litri le fiecare sută de km. Noroc cu rezervorul de 80 de litri. Dar, la valoarea unei asemenea maşini, nu cred că mai sunt atât de importante cifrele cu privire la consum.