Motorul rămâne principalul atu al modelului i30. Mai
ales propulsorul diesel de 1,6 litri cu care echipată maşina
noastră de test. Are 115 CP şi 225 Nm şi este extrem de
agreabil la utilizare. Nu este foarte zgomotos, cuplul este livrat
începând cu 2.000 rpm iar consumul de carburant este infim. Chiar
şi în oraş, computerul de bord nu a vrut să urce peste 6,5
litri/100 km. Constructorul anunţă un consum urban de 5,3 l/100 km
şi 4.1 l/100 km în regim extraurban.
Hyundai i30 1.6 CRDI poate atinge 100 km/h în 11,6
secunde iar viteza maximă este de 188 km/h.
Exceptând plasticele de care vă vorbeam la început, calitatea
finisărilor se înscrie în linia lansată de Hyundai de ceva vreme.
Toate modele recente sunt la standarde europene şi nu mai au nimic
în comun cu modele ca Accent sau Elantra. Ceasurile de bord sunt
simple şi clare iar noaptea sunt luminate cu alb şi o tentă
albastră. Informaţiile de la computerul de bord sunt afişate pe
displayul dintre vitezometru şi turometru.
În rest, Hyundai i30u se dovedeşte un foarte competent model de
clasă compactă. Portbagajul poate primi 340 litri de bagaje, o
valoare decentă pentru normele clasei.
Una peste alta, Hyundai i30 nu şi-a pierdut acea senzaţia de
plăcere la condus pe care o oferă celui de la volan. Dar pentru un
tablou aproape perfectă alegeţi o culoare mai veselă şi un model
fără volan din plastic. Iar preţul ar trebui să vă placă.
Hyundai i30u este denumirea oficială purtată de
versiunea cu facelift a modelului compact coreean. i30
este sora modelului KIA cee’d. Cum aceasta a trecut printr-o
modificare optică, nu se putea ca modelul i30 să rămână
neschimbat.
Hyundai i30 a fost mereu mai discret decât modelul KIA. Nici
după facelift acest lucru nu s-a schimbat. Desigul actual nu se
îndepărtează prea mult de aspectul iniţial al modelului. Astfel
elementele care au suferit modificări sunt calandrul, spoilerul
faţă, pragurile laterale şi spoilerul spate. Cel mai uşor
identificăm un i30u prin aspectul proiectoarelor de ceaţă. Înainte
aveau o formă rectangulară acum sunt rotunde. De asemenea, farurile
au un fel de contur negru pe modelele superioare din gamă.
Noutăţile nu se limitează însă numai la aceste capitole, oferta
i30u integrând pachetul „Triple 5” ce constă în 5 ani de garanţie
integrală, transferabilă şi fără limită de kilometri, 5 ani de
verificări tehnice periodice şi 5 ani de asistenţă rutieră
gratuită.
Modelul testat de noi era în echiparea Comfort. Deşi
bine dotat, îi lipseau câtea elemente importante.
În primul rând, volanul şi schimbătorul de viteze erau din
plastic lipsind pielea cu care sunt îmbrăcate de obicei. Nu ar fi
fost o problemă, dacă plasticul ar fi fost de calitate. Însă
plasticul din care era fabricat volanul era aspru şi neplăcut la
atingere. Aspru pentru aderenţă dar parcă prea aspru. Parcă încerca
să îmi comunice ceva, în limbaj Braile. La fel şi schimbătorul. A
primit acum o măciulie mult mai mare. Cuplarea treptei de mers
înapoi se face tot prin apăsarea butonului de sub levie. Plasticul
însă este la fel de prost ca cel din care este fabricat volanul.
Deci, nu ezitaţi să optaţi pentru modelul superior care are volan
şi schimbător legat în piele. Este un element de care te loveşti de
fiecare dată când te urci în maşină. Şi e păcat să nu fie de
calitate, pentru că restul maşinii este chiar foarte ok.