Hyundai i30 CW – Test în Elveţia
Momentan tocmai soseşte la noi break-ul botezat CrossWagon, care are ca principal avantaj faţă de hatchback portbagajul de 415 litri în configuraţie standard (340 pentru hatchback) şi 1.395 litri cu bancheta din spate rabatată (1.250 pentru hatchback).
i30 break oferă cinci motorizări, dintre care doar două sunt disponibile în România – 1,6 benzină, 126 CP, preţ de pornire 14.839 euro DDP şi 1,6 diesel, CRDi, preţ de pornire cu TVA 16.172 euro. În Elveţia însă am condus o versiune pe care probabil o vor cumpăra maximum trei români în decurs de 234 de ani: i30 CW 2,0 benzină cu cutia automată cu patru rapoarte.
Altfel, nu există diferenţe simţitoare de comportament rutier între un i30 hatchback şi o versiune CW, pe care o recomand celor ce au nevoie de spaţiu suplimentar pentru bagaje. A încărca excesiv un i30 nu este o soluţie, mai bine cheltuieşti ceva în plus pentru un CW.