i30 este modelul care a luat minţile clienţilor români de Hyundai. Preţul, garanţia de şapte ani şi raportul performanţe/calitatea fabricaţiei sunt motivele pentru care românii par să fi uitat de Accent, ale cărui vânzări nu mai merg atât de bine. i30 zburdă prin clasamentele de vânzări şi este momentul ca piaţa românească să fie bucurată acum cu noi versiuni.
Momentan tocmai soseşte la noi break-ul botezat CrossWagon, care are ca principal avantaj faţă de hatchback portbagajul de 415 litri în configuraţie standard (340 pentru hatchback) şi 1.395 litri cu bancheta din spate rabatată (1.250 pentru hatchback).
i30 break oferă cinci motorizări, dintre care doar două sunt disponibile în România – 1,6 benzină, 126 CP, preţ de pornire 14.839 euro DDP şi 1,6 diesel, CRDi, preţ de pornire cu TVA 16.172 euro. În Elveţia însă am condus o versiune pe care probabil o vor cumpăra maximum trei români în decurs de 234 de ani: i30 CW 2,0 benzină cu cutia automată cu patru rapoarte.
Sincer, îi sfătuiesc pe cei care s-au gândit vreodată la această configuraţie să o uite, deoarece transmisia este foarte lentă în reacţii şi răpeşte multă putere din maximul de care este capabil propulsorul de 143 CP. O versiune diesel de 1,6 litri este recomandată deoarece are valori de consum bune şi performanţe acceptabile.
Altfel, nu există diferenţe simţitoare de comportament rutier între un i30 hatchback şi o versiune CW, pe care o recomand celor ce au nevoie de spaţiu suplimentar pentru bagaje. A încărca excesiv un i30 nu este o soluţie, mai bine cheltuieşti ceva în plus pentru un CW.