Hyundai i30 CW 1,6 Classic – Test în RO
Din fericire, problema este minoră, pentru că eşti întâmpinat de un interior surprinzător de modern, mai ales raportat la exteriorul cuminte. Faţă de hatchbackul i30, ba chiar şi faţă de c’eed nu sunt surprize, fiind acelaşi bord, aceleaşi butoane, aceleaşi materiale. Ambianţa este plăcută, iar ergonomia foarte bună pentru o maşină declarat familistă.
Există şi un revers al medaliei, butoanele pentru geamurile electrice fiind clar ieftine, la fel ca plasticele din zonele inferioare. Dar, per total, calitatea interiorului este peste media clasei compactelor.
Nici cu spaţiul nu stăm mai prejos: bancheta este foarte generoasă pentru două persoane, mai ales la nivelul genunchilor, datorită ampatamentului peste medie. A treia persoană încape, dar este de preferat să lipsească la drum lung, astfel cei doi pasageri din spate având la dispoziţie cotiera. În mod interesant, spaţiul la nivelul capului nu este cu mult mai mare în i30 CW decât în hatchbackul i30, datorită plafonului plonjat, fiind arhisuficient pentru majoritatea oamenilor până la 1,8 metri înălţime.
Portbagajul pare spaţios – şi chiar este în majoritatea cazurilor -, beneficiind de câteva mici sertăraşe în laterale, orice spaţiu util din podea fiind utilizat. Însă avem parte de un paradox: este cu 100 de litri mai mic decât la fratele KIA c’eed SW (415 litri faţă de 534), în ciuda faptului că suntem tentaţi să catalogăm aceste două modele drept gemeni. De fapt, este mai mic decât la oricare dintre breakurile compacte europene, cam toate oferind de la 500 de litri în sus.
Model |
Lxlxh | Ampatament | Volum portbagaj min/max |
(mm) | (mm) | (litri) | |
Hyundai i30 CW | 4.475 x 1.775 x 1.520 | 2.700 | 415 / 1.395 |
KIA c’eed SW | 4.470 x 1790 x 1.525 | 2.650 | 534 / 1.664 |
Chevrolet Lacetti SW | 4.580 x 1.725 x 1.500 | 2.600 | 400 / 1.410 |
Ford Focus SW | 4.468 x 1.839 x 1.501 | 2.640 | 503 / 1.546 |
Opel Astra Caravan | 4.515 x 1.794 x 1.500 | 2.703 | 500 / 1.590 |
Peugeot 308 SW | 4.500 x 1.815 x 1.555 | 2.708 | 508 / 1.736 |
Renault Megane Grand Tour | 4.500 x 1.777 x 1.467 | 2.686 | 520 / 1.600 |
Skoda Octavia Combi | 4.572 x 1.769 x 1.468 | 2.578 | 580 / 1.620 |
Volkswagen Golf Variant | 4.556 x 1.781 x 1.504 | 2.578 | 505 / 1.495 |
Dacia Logan MCV | 4.450 x 1.742 x 1.674 | 2.905 | 700 / 2.350 |
Cu alte cuvinte, capacitatea portbagajului este chiar călcâiul lui Ahile în cazul breakului Hyundai i30 CW – unde mai pui că este cu doar 70 de litri mai mare decât la hatchbackul i30. Bine că la drum nu are surprize la fel de mari.