Da, exact, Hyundai i30 CW 1,6 DOHC Classic are un preţ final de 14.893 euro – adică preţul de pornire, deoarece vorbim de varianta de bază. Un preţ corect, raportat la lista dotărilor de serie, dar şi dacă ne uităm la concurenţa europeană.
Model | motorizare | nivel de echipare | pret de baza (euro, cu TVA) |
Hyundai i30 CW | 1,6 DOHC (126 CP) | Classic | 14.893 |
Chevrolet Lacetti SW | 1,6 (109 CP) | Plus | 13.100 |
Ford Focus SW | 1,6 Ti-VCT (115 CP) | Trend | 13.090 |
KIA c’eed SW | 1,6 GSL (122 CP) | BASE | 14.079 |
Opel Astra Caravan | 1,6 ECOTEC (115 CP) | Essentia | 15.410 |
Renault Megane Estate | 1,6 16V (110 CP) | Authentique | 15.351 |
Skoda Octavia Combi | 1,6 FSI (115 CP) | Classic | 16.780 |
Volkswagen Golf Variant | 1,6 (102 CP) | Trendline | 16.577 |
Dacia Logan MCV | 1,6 16V (105 CP) | Laureate | 10.600 |
Dacă vă tentează versiunea diesel ("dragă, consumă mai puţin, nu te gândeşti la buzunarul nostru?"), un calcul sucmar ne arată că Hyundai i30 CW 1,6 CRDi Classic (16.172 euro) se amortizează în aproape 100.000 km! Şi asta luând în considerare doar preţurile combustibililor, nu şi ale reviziilor, deci benzinara este bine poziţionată ca preţ. Este adevărat, în condiţii reale de exploatare, consumul mediu va fi cam de 7 litri/100 km faţă de cel anunţat de 6,5 litri/100. Dar la fel de adevărat este că maşina te cam îndeamnă să apeşi pedala de acceleraţie.
Dar oare fratele din curtea KIA cât de mare concurent este? Cea mai ieftină KIA c’eed 1,4 SW costă 12.491 euro (cu TVA), însă varianta omonimă modelului de bază de la Hyundai este, de fapt, KIA c’eed SW 1,6 GSL BASE. Aceasta costă 14.079 euro, cu 814 euro mai puţin, în condiţiile unui nivel similar de echipare faţă de modelul Hyundai.
Ba, mai mult, dacă ne uităm la versiunea imediat superioară, KIA c’eed 1,6 GSL City, care costă la fel de mult ca versiunea de bază Hyundai i30 CW 1,6 Classic, nu ne mai rămâne decât să spunem "OUPS!" – deoarece modeul KIA este mai bine dotat.
Hyundai i30 CW | KIA c’eed SW | KIA c’eed SW | |
1,6 DOHC Classic | 1,6 GSL BASE | 1,6 GSL CITY | |
Pret (euro, cu TVA) | 14.893 | 14.079 | 14.846 |
ABS | S | S | S |
airbag sofer | S | S | S |
airbag pasager | S | S | S |
airbaguri laterale | S | S | S |
airbaguri cortina | S | S | S |
tetiere active fata | S | – | S |
aer conditionat manual | S | S | – |
aer conditionat automat | – | – | S |
servodirectie asistata electronic | S | S | S |
geamuri electrice fata | S | S | S |
geamuri electrice spate | – | – | S |
oglinzi electrice | S | S | S |
inchidere centralizata | S | S | S |
telecomanda inchidere centralizata | – | – | S |
scaun sofer reglaj inaltime | S | – | S |
scaun sofer reglaj lombar | – | – | S |
volan reglaj inaltime | S | S | S |
volan reglaj adancime | – | S | S |
volan multifunctional | – | S | S |
piele pentru volan, schimbator | – | – | S |
radio CD cu MP3 | S | S | S |
port USB | S | S | S |
computer de bord | – | S | S |
proiectoare de ceata | – | – | S |
jante aliaj | – | – | S |
Deci fratele coreean vine, la acelaşi preţ, cu dotări mai multe şi cu 100 de litri în plus la portbagaj. Hmm… iar un călcâi al lui Ahile? Pe de altă parte, Hyundai i30 CW este un model proaspăt pe piaţă, în timp ce KIA c’eed SW are nişte luni bune la activ. În plus, diferenţierea la nivel estetic este suficient de mare pentru ca modelul Hyundai să atragă destui clienţi.
În concluzie, noul Hyundai i30 CW intră pe un domeniu destul de disputat, într-o primă fază având o poziţie fragilă tocmai în faţa confratelui coreean. Dacă un familist convins poate rămâne pe gânduri, în ce priveşte companiile i30 CW va fi clar un abonat la flote, oferind un bun raport preţ/dotări, un bun confort, spaţiu suficient şi cei 7 ani de garanţie imbatabili.
Pentru mine este inexplicabil de ce ar fi Hyundai i30 CW un crossover, deoarece aduce mai degrabă cu un monovolum compact. În realitate, Hyundai i30 CW este un break, frate bun cu KIA c’eed SW, însă nu un frate geamăn.
Diferenţele sunt clare de la prima vedere: dacă partea frontală este puternic efeminată, la fel ca la hatchbackul Hyundai i30, partea din spate a lui i30 CW este undeva între normală şi banală, pe primul plan fiind caracterul practic – unul foarte bun, de altfel, stopurile pe verticală creând o deschidere foarte largă pentru hayon.
În ce priveşte partea din lateral-spate, Hyundai adoptă un al treilea geam lateral profilat într-o manieră clasică, am putea spune, mai ales comparativ cu stilul lui KIA c’eed SW. De fapt, acest al treilea geam lateral este răspunzător pentru aspectul de monovolum, ceea ce face din i30 CW o maşină mai puţin dinamică decât omologul c’eed SW, deşi, în cazul hatchbackurilor, situaţia stă invers, i30 având o alură mai sportivă.
Până la urmă, exteriorul lui Hyundai i30 CW comunică exact ceea ce contează cel mai mult – că este o maşină de familie. Şi nu mă refer la inscripţiile de pe maşinile de test, după care întorceau capul foarte mulţi familişti din Venus şi celelalte staţiuni prin care ne-am plimbat.
Să vedem dacă interiorul este în aceeaşi notă.