Hyundai i20 Active – Test-drive cu cel mai mic crossover coreean

Autor: Vlad MIRONESCU 05 aug. 2016 Test drive

 


Un frate mai mic pentru Tucson şi Sante Fe

Hyundai a intrat pe segmentul crossover-elor de oraş cu i20Active, care este practic un i20 cu garda ridicată îmbunătăţit noi elemente de design interior şi exterior. Modelul vine să completeze gama coreenilor în zona lăsată liberă de SUV-urile Tucson şi Santa Fe.

O maşină pentru tineri

La exterior, i20 Active arată modern, fără să-şi trădeze rădăcinile coreene. Are lumini de zi cu LED, deghizate într-o bandă care se prelungeşte pe faruri, stopurile sunt arătoase, o bandă protectoare de plastic care urmăreşte linia maşinii şi o gardă puţin mai înaltă. Aceste două ultime dotări enumerate mi se par esenţiale pentru un mic crossover de oraş.

Suprinzător de multe dotări

La interior am avut o surpriză plăcută: fără plastic gri, ci o combinaţie de bej şi negru, atât pe bord, cât şi pe tapiţerie, care se potrivea foarte bine cu portocaliul de la exterior. Calitatea finisării este bună, ergonomia la fel, fără artificii inutile de design. Sus sistemul audio, jos climatizarea, apoi mufe şi spaţii de depozitare. Volanul şi schimbătorul sunt în piele, iar pentru conectivitate avem Bluetooth, mufe USB şi AUX. În consolă mai avem o priză de 12 volţi, lângă brichetă.

i20 Active mai vine cu sistem Start-Stop, senzori de parcare, dar şi multe spaţii de depozitare. Practic, pe unde s-a putut pune un buzunar, s-a pus. Un alt exemplu de funcţionalitate: butonul care aprinde lumina din parasolar este pus în aşa fel încât atunci când închizi parasolarul se apasă şi butonul de închis lumina.

Volanul este multifuncţional şi include şi un buton pentru sistemul de comandă vocală.

Hyundai i20 Active e destul de dotată pentru o maşină mică, iar aici amintesc luminile automate, sistem de monitorizare a presiunii in anvelope, asistenţă la mpornirea din rampă, 6 airbag-uri, oglinzi pliabile electric cu semnalizatoare integrate, volan multifuncţionat îmbrăcat în piele şi jante din aliaj în două culori.

Motor de 1 litru plăcut, dar gurmand

Motorul de 1 litru pe benzină cu turbină este suprinzător de vioi. Hyundai a scos din micul propulsor de un litru 100 de cai putere, la un cuplu de 172 de Nm. Asta înseamnă sub 11 secunde până la 100km/oră şi o viteză maximă de 176 km/oră. Pentru greutatea ei de sub 1,1 tone, îşi face treaba cu brio. Cine cumpără o astfel de maşină nu va alerga cu ea pe şosele, deci 100 de cai-putere voi fi suficienţi. Motorul este reuşit, însă consumul real este un pic cam mare. Producătorul a anunţat un mixt de aproape 5 litri la 100 de kilometri, însă la un mers mai vioi consumul creşte simţitor. Acceleraţie se face liniar, iar uneori ai impresia că nu ai o turbină sub capotă.

Cutia în 5 trepte avea o cursă scurtă şi era plăcută la utilizare, deşi s-a întâmplat să agaţe la o dată la schimbarea treptelor.

Câţi oameni încap în ea?

Portbagajul are 326 de litri. Nu este cel mai mare atuu al lui i20 Active, dar având în vedere dimensiunile destul de mici, are o capacitate generoasă, cu care intră deja în zona hatchback-urilor. Patru persoane încap ok în versiunea crossover a lui i20, deja pentru a cincea persoană spaţiul devine cam mic.

Maşina este potrivită pentru un cuplu sau o tânără familie, însă pentru 2 copii devine cam micuţă.

Cum se conduce

Poziţia la bord nu este prea înaltă, însă vizibilitatea este bună. Motorul de 1 litru pe benzină chiar îţi dă senzaţia că maşina este rapidă, frânele ţin bine şi ABS-ul nu se grăbeşte să intervină, iar direcţia este plăcută. La viteze mai mari, apare o senzaţie de instabilitate în curbele mai strânse.

Călătoria este destul de comfortabilă, iar atmosfera este veselă la bordul lui Hyundai i20 Active. Garda la sol nu te va duce pe munte, dar poţi să intri fără teamă pe un drum de ţară sau cu mici denivelări.

Preţ

Crossover-ul compact Hyundai începe de la aproximativ 14.000 de euro (TVA inclus), însă primeşti multe de banii aştia. 

Concurenţă şi concluzii

Hyundai i20 Active are un concurent puternic: Dacia Sandero Stepway. Deşi aceasta din urmă vine cu un preţ mai mic, coreenii plusează cu dotări şi tehnologii, dar şi o calitate a fabricaţiei mai ridicată. i20 Active este o maşină plăcută care vine bine dotată din fabrică, însă marele ei dezavantaj în raport cu concurenţa rămâne preţul.



Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide