Hyundai i10 – Test în Elveţia
Motorizările pe benzină sunt economice, însă, dinamic vorbind, nu ai suficientă putere pentru a străbate ţara. Plus că, odată maşina încărcată serios, consumul va creşte. Dar de aceea există motoarele diesel. Sunt de părere că e inutil să dai banii pe un i10 diesel, dar el există şi poate constitui o opţiune.
Spun “inutil” pentru că nu văd de ce trebuie să plăteşti mai mult pe combustibil în condiţiile în care o motorizare pe benzină de cilindree mică oricum consumă puţin. Dar diesel înseamnă autonomie mai mare, deci opriri mai rare la pompă şi un cuplu motor maxim simţitor mai puternic, aşadar implicit o maşină care trage mai puternic. Motorul diesel de pe i10 este complet nou, are cilindreea de 1,1 litri şi doar trei cilindri.
Nu există vibraţii în habitaclu, maşina este distractivă la condus deoarece reprizele sunt rapide, dar, sincer, cred că Hyundai putea să scoată un motor mai reuşit decât acesta. Dovadă sunt propulsoarele diesel mai mari, foarte reuşite.