Hyundai Grandeur arată bine la exterior, o rimă valabilă şi la interior. Deşi mai sînt cîteva finisaje de corectat, trebuie apreciate dotările de top specifice gamei premium. Gamă spre care producătorii asiatici tind de ceva vreme, dar mai au încă drum de parcurs pînă la acel nivel.
Printre opţiunile din habitaclu, regăsim: reglarea electrică a volanului şi retractarea acestuia la coborîre; oglinzile electrice, de asemenea, rabatabile şi, în plus, orientarea acestora spre obstacolele din parcare; clima bizonală; parasolarul automat al lunetei, care coboară cînd e cuplat marşarierul; sistemul de sunet Infinity cu 6CD/MP3 Player; geamuri electrice faţă-spate; seturi de lămpi în plafon…şi lista poate continua cu alte dotări pentru care ne-ar fi trebuit mult mai mult spaţiu.
Motorul V6 de 3.342cmc, alimentat cu benzină, produce 235CP/6000RPM şi transmite punţii faţă 304Nm/3.500RPM, printr-o cutie automată în cinci trepte (cuplabilă şi în mod “plus/minus”). Pe faţă, Grandeur este dotat cu suspensii double wishbone, în timp ce spatele absoarbe şocurile prin tipul de suspensie independentă multibraţ.
Sistemele de siguranţă activă sînt compuse din ABS, ESP, TCS, EBD, senzori pentru parcare şi ajustarea automată a luminii farurilor. Din păcate, direcţia asistată cam lasă de dorit. Noi am avut impresia de fiecare dată, în orice regim de turaţii am fi rulat, că parcă am fi condus un vapor a cărui cîrmă nu se mai oprea, odată bracată.
Foarte, foarte moale, dar prielnică într-un Bucureşti în care trebuie să ghidonezi non-stop. În ciuda gabaritului de clasă medie superioară (L/l/h/m: 4,89m, 1,85m, 1,49m, 1.770kg), Hyundai Grandeur se manifestă foarte bine la drum, datorită acceleraţiei sportive, rapoartelor rapide şi confortului sporit în mod real. Preţul maşinii testate este de 35.093 euro (DDP inclus). Varianta 2.2 DSL mai urcă preţul cu 1.800 euro.