Voi trece peste capitolul consum, deoarece BMW X6M e genul de maşină care papă oricum mai mult decât cei 13.9 litri/100 km reclamaţi în teorie, cu atât mai mult dacă eşti tot timpul în priză şi foloseşti maşina în modul ”Sport”. De menţionat, totuşi, că un consum mediu sub ”20 la sută” chiar e uşor de obţinut…
Mă voi opri direct la preţul maşinii: BMW X6M costă peste 100.000 de euro, cu TVA inclus. Mai exact, 117.676 de euro. Ceea ce înseamnă cu vreo 30.000 de euro mai mult decât versiunea pe benzină inferioară, X6 xDrive50i, cu un V8 de ”numai” 407 CP.
Diferenţă care, însă, justifică pachetul tehnic de excepţie al lui X6M, alături de un aspect mult mai agresiv şi cu o personalitate marcantă. Doar interiorul cam puţin personalizat şi nivelul sonor cam cuminte pentru o maşină ”M” sunt lucruri care ar putea fi criticate.
Dar staţi, că nu am terminat, deoarece există o listă de opţiuni disponibilă şi pentru această versiune de top a lui BMW X6. Şi nu vorbim de o listă prea scurtă (chiar dacă dotările cele mai importante sunt standard deja).
Cine ţine neapărat să se conformeze cuvântului cheie ”full-options” va mai poate scoate nişte zeci de mii de euro din buzunar – ca idee, maşina din testul nostru avea un preţ de listă, cu tot cu opţiunile de pe ea, de peste 130.000 euro. Dar se poate şi mai mult…
În final, însă, chiar dacă ar costa şi mai mult decât atât, BMW X6M îşi cam face banii. Pur şi simplu nu are un rival direct şi serios, care să contracareze imaginea de Hulk macho şi performanţele sale demenţiale pentru domeniul SUV-urilor sportive. Practic, cine îşi ia un BMW X6M va face parte dintr-un club foarte select şi se va putea mândri că deţine un model unic.
Asta dacă nu vine sfârşitul lumii – ce rol are BMW X6M într-un scenariu apocaliptic, puteţi citi în revista ProMotor din decembrie.