Honda CR-V – test in RO
Prin urmare, CR-V-ul diesel cu pachet Vision şi transmisie manuală cu şase rapoarte m-a făcut curios. Să fie altceva? La prima vedere, acest pachet reprezintă doar o personalizare a exteriorului şi include un scut anterior metalic, proiectoare cu ornamente cromate, praguri laterale şi protecţie interioară a portbagajului.
Am refuzat din start să fac un simplu test de consumat motorina în mediul urban şi pe ceva drumuri extraurbane. Mi-am spus că, în mod cert, clientul care va opta pentru acest pachet va dori să facă şi nişte escapade în natură. Aşa am ajuns în poligonul de motocros de la Câmpina. Am fost încurajat şi de pneurile de iarnă, care de obicei fac o figură bună în offroad. M-am trezit în poligon căutând provocări, renunţând adesea la solul bătătorit al traseului. Persista o stare de crispare, ştiam că CR-V-ul nu are pe lista atuurilor sale offroadul.
După o evoluţie pe traseul de motocros, pe care am avut grijă să descopăr limitele maşinii, am pus ochii pe pârâul din vale. Am avut ceva emoţii când am văzut pietrele ca de moară din albie, dar nu m-am împiedicat de nici una, deci nu am aflat dacă scutul faţă este sau nu de încredere.
CR-V-ul a dovedit o bună tracţiune, în ciuda faptului că nu oferă posibilitatea de a bloca diferenţialul central – funcţie disponibilă la marea majoritate a concurenţilor. Mi-am schimbat percepţia vizavi de abilităţile CR-V-ului. O maşină extrem de confortabilă, cu o cutie manuală foarte precisă, un propulsor diesel grozav de reuşit, deşi poate ceva cam zgomotos, şi un consum mediu de 8,5 litri într-un regim mixt.