Urcat în habitaclu, descoperi cât de spartan este acest model. Unde este sistemul audio, unde e aerul condiţionat şi geamurile electrice? Pe lista de opţionale, iar tu eşti la muncă, te-ai urcat în acest model ca să aduci un plus valoare angajatorului sau să îţi faci un serviciu, eşti un şofer profesionist, nu unul care a ieşit la promenadă. Şi chiar dacă nu eşti unul profesionist, te vei simţi ca unul, pentru că acest model este extraordinar de uşor de condus. Consola scurtă faţă, parbrizul amplu, oglinzile generoase şi poziţa înaltă la volan îţi dau încredere şi te fac să treci peste trac.
Motorul 1.8 TDCi de 90 CP nu are nicio urmă de rafinament, dar asta este ca şi cum i-ai reproşa instalatorului că nu a venit îmbărcat asortat corect. Dar, cel mai important, îşi face treaba foarte conştiincios, urcă repede în ture, livrează putere atunci când ai nevoie şi chiar la primul drum, fără să ştiu exact cu ce putere se laudă pe hârtie, a reuşit să mă inducă în eroare creditându-l cu cel puţin 100 CP.
Un alt plus este direcţia, îndeajuns de moale pentru a te descurca la manevrele în scurt, dar suficient de fermă pentru a nu îţi da emoţii la viteze mai mari. De asemenea, pentru un vehicul "cu casa în spate", Ford Transit Connect frânează foarte eficient, ba uneori chiar periculos pentru încărcătura mai fragilă. Per total, acest model îţi lasă o impresie de dinamism pe care cu siguranţă nu o anticipezi ca observator neutru. Astfel am înţeles de ce şoferii de dubiţe sunt aşa de băgăciooşi, pentru că îşi permit şi vehiculele lor nu sunt de subapreciat, cel puţin în cazul lui Ford Transit Connect.
Pentru că acest model este privit în primul rând o investiţie pentru un agent economic, foarte important este preţul. Modelul pe care l-am testat, Ford Transit Connect LWB 1.8 TDCi costă fără TVA 11.790 euro, iar preţul cu toate taxele este de 14.030 euro. Romcar desfăşoară pentru modelele comerciale o ofertă specială oferind o dobândă de doar 4,9% şi solicitând un avans de 10%. Astfel dacă aş fi antreprenor şi ar trebui să îmi cumpăr acest model, pe o perioadă de leasing de 4 ani, aş scoate din buzunar lunar în jur de 300 de euro + TVA. Este un preţ rezonabil, mai ales că vorbim de o sumă pe care aş acoperi-o foarte uşor, dacă ar fi să îmi deschid o firmă de mutări profesioniste, capitol la care acest model excelează, după cum am putut testa cu propriile lucruri.