Ford Focus RS – test in Franta
Diferenţele sunt date de inserţiile de carbon. În partea de sus a consolei centrale se află trei cadrane mai mici, ce se regăsesc şi la ST. Acestea indică temperatura uleiului, presiunea în turbină şi presiunea uleiului. Volanul este perfect.
Are părţi mai groase în zonele unde stau mâinile, iar pielea aleasă pentru el este extrem de plăcută la atingere. În rest, materialele nu îţi iau ochii, dar Ford nu a vrut niciodată să epateze cu interioare perfecte. Oricum, acest automobil a fost foarte aprope de a nu mai vedea niciodată lumina zilei.
Din cauza actualei crize din industrie, acest gen de proiect era ideal pentru a fi… anulat în numele economisirii. Probabil că aprobarea lui s-a făcut la limită. Bine măcar că a fost aşa. Doar aproximativ 8.000 de exemplare vor fi fabricate, iar dintre acestea majoritatea vor merge în Marea Britanie şi Elveţia, cele mai mari pieţe pentru acest gen de modele.
Recaro-urile montate pe RS fac însă toţi banii. Păcat că scaunul nu se poate regla pe înălţime, poziţia standard fiind un pic prea înaltă pentru gustul multora. Dar ajungi să te obişnuieşti. Un al doilea neajuns al noului RS este raza da bracaj. Am constatat-o pe propria piele încercând să ies din parcarea aeroportului.
Pentru a întoarce maşina cu 180 de grade pe o alee destul de îngustă, a trebuit să fac trei manevre. Doar 2-3 ture de volan din cap în cap are cutia de direcţie şi acest fapt este datorat jantelor mari de 19 inci şi suspensiei RevoKnuckle.
Singurul lucru care îţi atrage atenţia că te afli într-o maşină de 300 CP este suspensia. E rigidă, mai dură decât cea de pe ST dar, din nou, utilizabilă zi de zi. Am ieşit de la aeroport şi am intrat pe autostradă. Am călcat acceleraţia la podea în treapta a doua şi s-a dezlănţuit iadul pe pământ.
La peste 3.000 rpm, cabina a fost inundată de mârâitul celor 5 cilindri şi de şuieratul turbinei, iar eu a trebuit să mă ţin bine de volan. Turbo-ul folosit este un Borg Warner K16 ce menţine o presiune constantă de 1,4 bari, faţă de cei 0,7 bari pe care îi oferă turbina montată pe ST.