Ford Focus CC 2.0 TDCI – test în RO
Am fi tentaţi să credem că un Coupe Cabrio este doar un moft şi compromisurile făcute pentru doar câteva clipe de mers cu soarele strălucind deasupra capului nu justifică preţul mai mare, ţinuta rutieră alterată, greutatea adiţională şi aspectul oarecum ciudat. Le vom dezbate în ordine inversă enumerării.
Ford Focus CC facelift este probabil cel mai chipeş membru al familiei de compacte a "Ovalului albastru". Şi asta este meritul celor de la Pininfarina, renumita casă de design având sarcina de a creiona modelul estival.
Dacă versiunea ante-2008 era mult prea inexpresivă, mimica kinetică adoptată o dată cu faceilftul întregii game vine ca o mănuşă acestui model. Privirea felină cu blocuri optice pe fond negru merge de minune cu restul caroseriei şi nu emană aceeaşi discrepanţă vizuală între partea frontală şi cea posterioară ca în cazul sedanului sau a hatcbackului.
Profilul maşinii este elegant, portierele au o lungime mult mai mare, chiar mai mare decît ţi-ai dori într-o parcare aglomerată, iar Focus CC arată la fel de bine atât cu acoperişul ridicat, cît şi cu el retractat. Dar parcă atrage mai multe priviri atunci când partea de deasupra capului se aşează cuminte în portbagaj. Jantele au un design special, mai mult elegant decât sportiv şi pe lateral cei de la Pininfarina şi-au lăsat semnătura, mulţumiţi de opera lor.
La interior, atmosfera tipică Focus este păstrată, elegantă, plăcută de altfel, dar uşor alterată de plasticul gri cu un aspect nu tocmai vesel. La bord totul va arăta foarte familiar unui posesor de Ford Focus, singurele elemente noi de pe consola centrală fiind butonul magic care acţionează acoperişul şi butonul de start/stop.
Poziţia la volan este mai joasă, pentru că modelul stă mai aproape de şosea, dar pe locurile din faţă se stă foarte confortabil la drum lung. În schimb locurile din spate sunt mai mult o metaforă, spaţiul pentru picioare fiind foarte limitat, mai ales dacă la volan sau în dreapta se află persoane înalte.
.