Spuneam de dezavantajele rutiere ale unui CC şi anume că este mai greu şi nu are fermitatea unui model în două volume. Într-adevăr, cele 170 kg suplimentare se simt, dar, pentru că vorbim, totuşi, de Focus, ţinuta de drum este exemplară şi decuparea părţii superioare nu o afectează prea mult.
Pentru a fi mai exacţi, însă, ar trebui să vorbim defalcat pe cele două laturi ale personalităţii sale: cu plafon şi fără plafon.
Cu partea superioară nedecapotată, acest model este foarte silenţios şi rafinat, izolând bine fonic interiorul de exterior. De asemenea, la modelul de test nu s-au constat zgomote deranjante de la îmbinările plafonului la trecerea peste denivelări.
Secretul constă în alegerea unei arhitecturi cu doar două suprafeţe, care ocupă mai puţin spaţiu, împăturindu-se facil şi elimină sursele de greieraşi din îmbinări. Totuşi, datorită liniei înalte a portbagajului, luneta este plasată cam sus şi nu favorizează vizibilitatea la manevrele în mersul cu spatele
Motorul 2.0 TDCi îşi face treaba conştiincios şi nu cere mult în schimb, dar cele 10,3 secunde necesare pentru a zburda spre 100 km/h nu îl califică drept sportiv, ci mai degrabă relaxant. Aceasta este însă motorizarea pe care o vreţi: 143 CP şi consumul mixt declarat de 5,9 litri la 100 km fiind compromisul ideal.
Suspensia Sport, standard pentru această versiune, este fermă şi, cu toate că are mai multe kilograme de susţinut, nu dă semne de ruliu în curbe şi te anunţă că în România şoselele sunt departe de a fi perfecte.
Cea de-a doua personalitate, potrivită pentru zilele cînd soarele îţi zâmbeşte, distruge două mituri. În timpul mersului cu viteză moderată, doar o adiere blândă îţi va mângâia tâmplele. Iar asta este valabil şi iarna, când, cu încălzirea reglată la maxim şi scaunele încălzite activate, vei putea să te bucuri de soarele cu dinţi, fără ca ai tăi să clănţăne.
În al doilea rând, se confirmă mitul că dieselul nu este tocmai potrivit pentru un cabriolet, ronţăitul metalic nefiind prea plăcut auditiv pe accelerări şi la relanti.
Mai rămâne de discutat un aspect, cel al bugetului. Cei care vor face comparaţie cu versiunea de bază a unui Ford Focus în 5 uşi vor ajunge la concluzia că acest model are un preţ cuadevărat exclusivist.
Dar, pentru că este un model "doi în unu", acest model ar trebui raportat la concurenţă şi nu la gama din care provine. Preţul de bază al lui Ford Focus CC este de 20.380 de euro, pentru motorizarea de 1.6 litri benzină.
Modelul de test versiunea Sport cu motor de 2.0 litri TDCI şi cu numeroase opţionale, precum butonul Ford Power, mânerul de frână din aliaj şi climatizare cu zonă dublă, costă 31.055 euro cu tot cu TVA. Este un preţ destul de piperat, dar, exceptând varianta ST, putem spune că am condus cel mai distractiv Focus şi unul dintre cele mai aspectuoase CC-uri cu patru locuri.
Nu o dată am fost chestionat în trafic despre rarul model pe care îl conduceam, aşa încât Focs CC poate fi uşor încadrat între maşinile care îţi conferă o doză importantă de exclusivism.