Ford Focus – ADN sportiv

Autor: Andrei Nan 11 sept. 2009 Test drive

Focus, Focus, FocusNoul

Ford Focus
,
Ford Focus ST
şi
Ford Focus RS
. Aceeaşi maşină, dar cu personalităţi diferite,
însă cu un punct comun: dinamismul, la cote din ce în ce
mai înalte.

În mod interesant, dacă e să priveşti cele trei maşini una lângă
alta, prima impresie este că nu există nici o legătură
între ele
.

Maşina gri este o compactă corectă, fără pretenţii prea mari.
Maşina orange este o chestie pentru băieţii rapizi din fire. Iar
maşina verde strident este un utilaj coborât direct din Fast and
Furious şi îţi dă impresia că ai nevoie de cască de pilot sau chiar
de un pilot de WRC ca şofer personal.

Şi, totuşi, la o privire mai atentă realizezi că
maşinile sunt strâns înrudite
. Stopurile verticale îţi
confirmă fără dubii acest lucru, după care farurile şi forma
laterală vin să întărească faptul că e vorba de aceeaşi maşină, în
trei declinaţii diferite.

Focusul de bazaFocusul
„de bază” pare, în compania fraţilor, foarte banal – e adevărat,
culorile ţipătoare ale lui ST şi RS au un cuvânt greu de spus în
privinţa acestei impresii. Dar, chiar şi dacă am avea cele trei
maşini în culori similare, maşina de bază tot prea puţin
interesantă ar părea
.

Cei de la Ford au preferat să îi confere acestei generaţii un
look mult mai cuminte decât în cazul primului Focus, dar reversul
medaliei a fost un minus la capitolul atractivitate.

Lucru care, cu siguranţă, se va schimba la
a treia generaţie
, dacă ne uităm la noul curent,
iniţiat de Mondeo sau Fiesta.

Focus ST, deliciosFocus
ST, în schimb, aduce acele modificări estetice care îl fac cel
puţin atractiv
. Practic, sugestia noastră pentru Ford este
să ofere acest kit estetic de pe ST în echiparea standard a lui
Focus, pe final de carieră.

Spoilerul mai agresiv, pragurile şi eleronul mai proeminent sunt
lucruri care evidenţiază maşina chiar şi fără a se apela la
vopseaua ţipătoare. Mai ies în evidenţă jantele cu un design
elaborat, în timp ce, per total, caroseria cu 5 uşi chiar nu te
duce cu gândul la o familistă.

Într-un cuvânt, Focus ST este o maşină
atrăgătoare
. Iar orange-ul o face şi sexy.

Focus RS, the real thingAjungând
la Focus RS, modificările estetice sunt mai
serioase
, dar se remarcă păstrarea stilului discret. Multe
elemente puteau fi mai exagerate, mergând de la eleron până la
prizele de pe capotă.

Designerii Ford au preferat să nu facă din RS o maşină
radicală ca aspect
, ci să îl modifice atâta cât să îi
confere o individualitate aparte faţă de ST. Pentru că, faţă de un
Focus de serie, oricum RS este mult diferit.

Din nou, făcând abstracţie de culoarea stridentă a caroseriei,
Focus RS putem spune că are un design mai tehnic, cu detalii
îndreptate spre eficienţă şi pe care le vor remarca mai mult
cunoscătorii şi împătimiţii sportului cu motor decât clienţii
obişnuiţi. Într-un fel, Focus RS pare un Focus ST mai
tunat
.

Una peste alta (sau, mai corect, una lângă alta), cele
trei declinaţii ale lui Ford Focus nu te lasă rece
. Mă
rog, Focusul de bază încearcă să mizeze mai mult pe eleganţă.

Dar, sincer, de ce
să îţi ascunzi adevărata fire nervoasă sub un design sobru?

Mai ales în interior
.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide