Fiat Punto 2012: nebunie italiană în 2 cilindri. TURBO!
Motoraşul nu doar sună superb, cu un cântec gutural şi dement care îţi încântă urechile, ci şi prestează pe măsură, în special la vitezele de sub 60 km/h: urcă în ture foarte repede, astfel încât ai la dispoziţie imediat cei 145 Nm ai motorului, disponibili integral la 2.000 de ture.
Oricum, vei fi mai mereu pe la 3.500 – 4.000 de ture, astfel încât vei folosi şi cea mai mare parte din cei 85 de cai putere, astfel încât acceleraţiile se vor face cu talpa la podea, dar şi cu senzaţia că eşti mereu la limita sportivităţii, în ciuda timpilor dinamici modeşti: cele 12.7 secunde necesare pentru un 0-100km/h nu te vor supăra deloc, pentru că de la volan vei simţi că zbori încă de pe la 60 km/h, atât de distractivă e senzaţia.
Distracţia se termină pe autostradă, acolo unde minusculul propulsor începe să aibă probleme în a trece de 130km/h – ştiu câteva mii de ecologişti care vor fi foarte fericiţi în a auzi asta.
Plăcerea de a conduce o vei resimţi însă la maximum pe străzile oraşului sau pe şoselele virajate, acolo unde vei goni ca un dement urcând mereu în ture şi schimbând des pentru a nu înroşi de tot motorul. Aici ecologia se termină, pentru că senzaţiile sportive date de zgomotul motorului şi de şasiul ceva mai rigid te vor îndemna să-i dai mereu bice, cu rezultate de consum pe măsură.
Consumul mediu anunţat de Fiat este foarte OK: 4.2 l/100km pentru un motor pe benzină cu emisii de 98g. Cu un stil mai apucat de şofat, vei sări spre 5.5 l/100km, însă chiar şi aşa nu vei trece prea des pe la benzinărie. Dacă ţii cont şi de taxele mici, maşinuţa începe să aibă tot mai mult sens.