Fiat Punto 2012: nebunie italiană în 2 cilindri. TURBO!

Autor: Adrian Mihălţianu 07 iun. 2012 Test drive

Să începem însă cu elementele de design, pentru că vorbim de un facelift (dar şi de o schimbare de nume, căci de acum încolo vom vorbi de Punto 2012, inclusiv în România, Fiat renunţând la alte apelative).

Mutriţa simpatică nu ţine pasul cu designul modern

Punto a fost adus la zi prin câteva retuşuri de design exterior şi a primit materiale textile mai bune la interior, care îmbracă acum nişte scaune mai comode decât ce ţineam minte că avem pe Grande Punto. Se stă confortabil în ele pe toate cele patru locuri ale maşinii, căci al cincilea adult e cam în plus.
Interiorul e simplu şi ergonomic, dar materialele sunt încă în urma concurenţei
Avem însă un interior fără pretenţii de modernitate care încearcă să compenseze prin simplitate şi robusteţe lipsa elementelor fistichii. Insonorizarea este bine realizată, dar trebuie să ţineţi cont că maşina se adresează în special celor care vor să conducă în stil italian, iar motorul se va auzi glorios în habitaclu ori de câte ori veţi duce turometrul spre zona roşie.

Italienii conduc ca nişte nebuni. Spun asta căci una dintre maniile favorite ale italienilor este să se lipească de fundul maşinii tale, apoi să te depăşească razant, evident fără nici cea mai mică intenţie de a semnaliza. O altă manie este să zburde ca rachetele pe străduţele înguste care şerpuiesc printre casele vechi şi pe dealurile înverzite şi fără vizibilitate, drumuri pe care abia dacă încap două maşini una lângă alta.

Ar încăpea chiar două în tunel. Una peste alta...

În acest cadru am testat noul Fiat Punto 2012, o maşinuţă dotată cu un motor de 0.9 litri în doi cilindri. Înainte să pufniţi în râs, aş dori să menţionez că ascuţitoarea cu pricina a primit premiul International Engine of the Year 2011, ba încă este şi Best New Engine 2011 şi Best Green Engine 2011. Secretul? Este vorba de un motor de 2 cilindri 85 CP cu tehnologie TwinAir şi turbină. Da, aţi citit bine. Iar dacă vă întrebaţi cum se împacă 2 cilindri cu o turbină, eu vă spun că răspunsul este surprinzător.

Aici eşti cu pedala la podea şi urci în trepte rapid

Cum se comportă Punto 2012 cu acest motor? Aflaţi în cele ce urmează.

Pagini: 1 2 3 4


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide