Să începem însă cu elementele de design, pentru că vorbim de un facelift (dar şi de o schimbare de nume, căci de acum încolo vom vorbi de Punto 2012, inclusiv în România, Fiat renunţând la alte apelative).
Italienii conduc ca nişte nebuni. Spun asta căci una dintre maniile favorite ale italienilor este să se lipească de fundul maşinii tale, apoi să te depăşească razant, evident fără nici cea mai mică intenţie de a semnaliza. O altă manie este să zburde ca rachetele pe străduţele înguste care şerpuiesc printre casele vechi şi pe dealurile înverzite şi fără vizibilitate, drumuri pe care abia dacă încap două maşini una lângă alta.
În acest cadru am testat noul Fiat Punto 2012, o maşinuţă dotată cu un motor de 0.9 litri în doi cilindri. Înainte să pufniţi în râs, aş dori să menţionez că ascuţitoarea cu pricina a primit premiul International Engine of the Year 2011, ba încă este şi Best New Engine 2011 şi Best Green Engine 2011. Secretul? Este vorba de un motor de 2 cilindri 85 CP cu tehnologie TwinAir şi turbină. Da, aţi citit bine. Iar dacă vă întrebaţi cum se împacă 2 cilindri cu o turbină, eu vă spun că răspunsul este surprinzător.
Cum se comportă Punto 2012 cu acest motor? Aflaţi în cele ce urmează.