Fiat Croma – test promotor.ro

Autor: Cosmin Iordache 25 mart. 2009 Test drive

VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO

Portbagaj foarte incapatorConsumul mediu declarat este de 6 litri la sută pentru Fiat Croma. Mergând în regim mai mult extra-urban, dar prin sate şi localităţi am reuşit o medie similară, stilul nefiind nici de melc, nici prea grăbit. În schimb, în oraş media creşte simţitor, marşând spre 8 litri la sută – cei 150 CP şi gabaritul maşinii îşi cer tributul în aglomeraţia urbană.

În regim de autostradă, în treapta a şasea la 110 km/h, consumul instantaneu gravitează în jurul valorii de 4 litri la sută. Foarte util pentru economie este sistemul de cruise control. Aşa încât este clar că Fiat Croma se adresează familiilor cu planuri de călătorii lungi şi lejere la sfârşit de săptămână.

Preţul de bază al modelului Fiat Croma 1.9 Multijet Dynamic este de 22.908 euro cu TVA, însă discountul de 1.499 euro ne duce la un preţ de bază de 21.409 euro. Adăugând opţionalele maşinii de test, rezultă că un Fiat Croma echipat excelent, cu motorizarea de top, poate fi achiziţionat cu 24.500 euro.

Iar o valoare în jurul a 25.000 euro este un preţ mai mult decât corect pentru un automobil încăpător, cu multe dotări, care poate deservi confortabil o familie numeroasă. Singura problemă rămâne încadrarea maşinii: până la urmă, e sau nu break?

Fiat Croma - fisa detalii

VEZI TOATE FAMILISTELE DIN TESTUL PROMOTOR.RO

Fiat Croma - fataAm numit Fiat Croma "meravigliosa creatura familista" pentru că asemănările cu adevărata şi mediatizata creatură fantastică, Fiat Bravo, sunt destul de evidente, cel puţin la nivel stilistic.

Dacă ar fi să explic franc conexiunile vizuale dintre cele două, aş putea spune că Fiat Croma pare un Fiat Bravo care, în şcoala generală, nu a adoptat poziţia corectă în bancă şi a crescut peste ani cu această particularitate. Mai pe scurt, pare un Bravo mai plinuţ şi mai cocoşat.

Revenind, putem spune că Fiat Croma este o familistă atipică. Partea din faţă aduce clar a automobil compact, având o consolă prelungă şi linii fidel preluate de la Fiat Bravo. Partea din spate este destul de masivă şi pare, mai degrabă, grefată de la un monovolum, iar tranziţia faţă-spate se face printr-o siluetă înălţată de break.

Fiat Croma - spateEste un pachet interesant cu care ieşi imediat în evidenţă.

Este, de asemenea, şi un automobil foarte mare, având o lungime de 4.783 mm, o idee mai scurt decât familista de ieri, Toyota Avensis SW. Alura de MPV se face remarcată la Croma prin înălţime, adică 1.567 mm, mai înaltă cu aproape 12 centimetri decât propunerea niponă.

Ca ampatament, modelul italian măsoară 2.700 mm, o valoare la fel ca şi la Avensis şi comparabilă cu a unui monovolum consacrat, cum ar fi Renault Grand Scenic.

Să vedem, însă, cum se împacă mixul monovoulm – break la interior.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide