Fiat Croma – Test in RO
Croma se aliniază astfel noii imagini de marcă a companiei Fiat. Designul părţii frontale este inspirat de cel de la Bravo – aproape că putem vorbi despre un Bravo mai mare. Însă cam aici se opresc modificările stilistice, deoarece corecturile prezente pe lateral sau în spate sunt minore şi scapă analizei. Totuşi, evazările ceva mai agresive ale aripilor şi noul spoiler spate vor fi remarcate.
În urma faceliftului, caroseria a câştigat în dinamism, Croma nemaifiind o simplă maşină mare cu aer familial. Şi a scăpat şi de aerul de maşină populară. Prin finisările exterioare şi prin modul de asamblare a panourilor caroseriei, Croma actuală urcă o treaptă.
Faceliftul este mult mai amplu la interior. Bordul a fost complet redesenat, iar maşina a întinerit. S-a câştigat pe alocuri şi în ergonomie, prin repoziţionarea unor comenzi şi funcţii. Însă poate cel mai mare salt se regăseşte la nivelul materialelor şi al asamblării.
Modelul de la test avea sub capotă propulsorul 1,9 multijet de 150 CP. Extrem de agreabil, el oferă cuplu de la turaţii joase. O singură dată am ajuns la 3.000 rpm – şi asta pe o retrogradare. Cutia e precisă, parcă mai precisă decât înainte şi corect etajată. Şi parcă italienii au revizuit şi suspensia.
Zgomot la interior la trecerea peste denivelări mai există, dar s-a redus simţitor ruliul pe viraje. Şi direcţia a câştigat în feedback şi precizie. Un facelift care se impunea şi care revigorează modelul din toate punctele de vedere.